به گزارش ایرنا، حجت اسلام احد آزدیخواه روز یکشنبه در نشست تخصصی با مدیران، معاون و معلمان منطقه آموزش و پرورش سامن ملایر، افزود: آتش سوزی در مدارس کشور مختص یک مدرسه نیست و باید این بحران را پشت سر بگذاریم.
وی اجرای طرح نظام رتبه بندی معلمان را اولویتی مهم برشمرد و گفت: اجرای این طرح علاوه بر معلمان برای دانش ‌آموزان و خانواده‌های آنان نیز دارای مزیت است.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه جذب این اعتبارات می تواند برای حوزه آموزش و پرورش بسیار کارساز باشد، ادامه داد: با اجرای این طرح معلمان باید به یک رضایت نسبی از شغل خود برسند و مشکلات آنها حل شود.
حجت الاسلام آزادیخواه به پیگیری مشکلات و مطالبات فرهنگیان در کمیسیون فرهنگی مجلس اشاره و اضافه کرد: هم اکنون وزارت آموزش و پرورش با وجود وزیری با سابقه و با تجربه، در مسیر نوزایی و تحول قرار گرفته و مورد حمایت نمایندگان است.
وی یکی از اقدامات خوب وزارت آموزش و پرورش را تحول در متون درسی عنوان و بیان کرد: ورود به سه موضوع سبک زندگی، سواد رسانه ‌ای و فضای مجازی کار عمیقی است که امروز دانش‌ آموزان ما نیازمند آن هستند.
حجت الاسلام آزدایخواه توجه به معاونت پرورشی و مسایل مرتبط با آن را یک ضرورت مهم در حوزه آموزش و پرورش دانست و گفت: ایجاد ناامیدی در جامعه به یک معضل بین جوانان تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه سبک زندگی امروز در آستانه تهدید قرار گرفته است خاطرنشان کرد: هیچ حوزه‌ ای به اندازه آموزش و پرورش نمی ‌تواند در رفع مشکل جوانان کمک کننده باشد.
رییس اداره آموزش و پرورش منطقه سامن نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از پیشرفت های این منطقه در حوزه های مختلف پژوهشی، آموزشی و پرورشی، به کسب رتبه برتر در اجرا و برنامه ریزی طرح مهر، رشد درآمدهای اختصاصی در حوزه مالی، کسب رتبه راهبر برتر و رتبه نخست کارشناس مشاوره در ارزیابی عملکرد منطقه سامن اشاره کرد.
محمد احمدوند کسب این موفقیت ها را ثمره تلاش تمامی همکاران آموزشی و اداری این منطقه دانست و بیان کرد: تمام تلاش ما ارتقای جایگاه معلمان و پاسخگویی به مطالبات و نیازهای آنان است که منطقه سامن در این زمینه موفق عمل کرده است.
به گزارش ایرنا، در این آیین علاوه بر معلمان نمونه از 2 مدیر زن منطقه آموزش و پرورش سامن که در حوزه مروجان سلامت، درجه پنج سلامت را کسب کردند و همچنین یکی از مدیران که رتبه نخست استان را به صورت مشترک در زمینه کارشناسی مشاوره کسب کرد، تقدیر به عمل آمد.
در این نشست که مدیرکل آموزش و پرورش همدان نیز حضور داشت، به مسایل، مشکلات و مطالبات معلمان، مربیان و مدیران منطقه آموزش و پرورش سامن پاسخ داده شد.
نظام رتبه بندی معلمان یکی از نظام های فرعی 14 گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که به منظور ایجاد ساز و کارهای لازم برای ارتقای شایستگی های حرفه ای، منزلت و مرجعیت علمی و اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه در راستای ارتقای فعالیت‌های آموزشی و پرورشی آنان تهیه شده است.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.