به گزارش ایرنا، سیدسعید شاهرخی روز پنجشنبه در جلسه اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان، خواستار ورود کارشناسانه رسانه ها در بیان آمارها شد و اضافه کرد: برخی مدیران در عرصه اطلاع رسانی ضعیف هستند و باید ستاد اطلاع رسانی استان دستگاه ها را رصد کند.
وی ادامه داد: ناامید کردن و ناکارآمد کردن مردم یکی از محورها و اهداف دشمن است که موجب یاس جامعه می شود.
شاهرخی خطاب به مدیران استان گفت: توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی باید به عنوان اصل اساسی مورد توجه قرار گیرد و مدیران دستگاه های اجرایی بر ضوابط و ارقام بودجه و طرح های پیوستی و تبصره تسلط داشته باشند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه نقش محوری بودجه استان را سازمان برنامه و بودجه بر عهده دارد، اظهار داشت: تیم ارشد و مدیریت استان با مجمع نمایندگان تلاش دارند تا شرایط استان در بودجه 98 بهتر شود.
وی با بیان اینکه انسجام مجمع نمایندگان ما را در اهداف بودجه موفق تر می کند، افزود: با همه مشکلات اسناد خزانه اسلامی جذب شده است.
شاهرخی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان از 414 میلیارد تومان با 17 درصد رشد به 485 میلیارد تومان رسیده است، افزود: اعتبار هزینه ای نیز با 20 درصد رشد از 279 میلیارد تومان به 334 میلیارد تومان افزایش یافت.
وی گفت: مدیران شهرستانی نگران نباشند چراکه با توجه به ظرفیت شهرستان ها بودجه به صورت متوازن بین آنها تقسیم می شود.
شاهرخی با بیان اینکه باید بر فرصت هایی که در تبصره بودجه وجود دارد تسلط یابیم، افزود: سرانه درآمد مردم باید بالا برود، چرا که در پی افزایش این سرانه، پرداخت عوارض شهرداری و مالیات نیز آسان می شود.
وی اضافه کرد: در این زمینه نمایندگان مجلس شورای اسلامی اثرگذار هستند و باید با تلاش آنها سهم بیشتری از اعتبارات را برای طرح های ملی استان جذب کنیم.
شاهرخی اظهار داشت: جذب سرمایه گذار اولویت نخست استان است که باید بر اساس نماد شاخص بودجه سال 98 از آنها در جهت اشتغال و معیشت مردم حمایت کنیم.
وی با تاکید بر بالا بردن ظرفیت واحدهای تولیدی، عنوان کرد: این موضوع باید به حق به صورت عملیاتی، کیفی و کمی روی میز گذاشته و محقق شود.
شاهرخی با بیان اینکه باید فرصت ها را برای سرمایه گذار ایجاد کنیم، افزود: واحدهایی که ظرفیت بالایی دارند اما با ظرفیت محدود کار می کنند باید شناسایی و تعیین تکلیف شوند.
استاندار همدان با بیان اینکه واحدهای راکد را نیز باید شناسایی کرد، ادامه داد: نگاه ما به سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در رابطه با این موضوع ستاد اقتصاد مقاومتی همدان عملکرد خوبی دارد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.