رضا جعفری نیکو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مددجویان برای دریافت وام خود اشتغالی در زمینه های دامداری، خیاطی، قالی بافی، منبت کاری در راستای بازتوانی و ایجاد اشتغال پایدار به بانک های عامل معرفی می شوند.
وی اظهار داشت: با اشتغال این معلولان، علاوه بر خودکفایی، درآمد خانواده آنها نیز تامین می شود.
جعفری نیکو با یادآوری اینکه تاکنون یک هزار و 773 معلول در این شهرستان شناسایی شده و زیر پوشش بهزیستی هستند افزود: از این تعداد یک هزار و 183 مرد و 590 زن هستند که با توجه به نوع معلولیت، به این افراد خدمات توانبخشی ارایه می شود.
سرپرست بهزیستی کبودراهنگ گفت: از معلولان شناسایی شده 224 تن معلولیت بینایی، 239 تن شنوایی، 353 تن گفتاری، 87 تن روانی، 805تن ذهنی، 48 تن سالمند و 941 تن معلولیت جسمی دارند.
جعفری ادامه داد: در ارزیابی های انجام شده توسط کمسیون پزشکی، 665 تن از افراد زیر پوشش، دارای معلولیت شدید و خیلی شدید هستند که با توجه به شدت معلولیت و تعداد اعضای خانواده هرماه مبلغی به عنوان مستمری دریافت می کنند.
وی عنوان کرد: 55 تن از معلولان ذهنی بالای 14 سال نیز در مرکز شبانه روزی باب الحوائج (ع) نگهداری می شوند.
سرپرست بهزیستی کبودراهنگ گفت: پرداخت کمک هزینه های نگهداری در منزل، حق پرستاری، خرید لوازم بهداشتی، تحصیلی، ساخت و تعمیر مسکن، کاشت حلزون و تعمیر قطعات کاشت، درمان، اختلالات تغذیه، و کمک هزینه معیشت از دیگر برنامه های حوزه توانبخشی است.
جعفری، تحویل دفترچه خدمات درمانی(بهزیستی)، پذیرش مددجویان در مراکز روزانه و شبانه روزی ، سالمندان و اتیسم را از دیگر اقدامات حوزه توانبخشی دانست و افزود: معلولان به عنوان یک گروه بزرگ اجتماعی بخشی از بدنه اجتماع ما هستند و این حق را دارند که از تمامی امکانات جامعه بهره‌مند شوند.
در جهان به خصوص در کشورهای توسعه یافته از نظر قوانین و مقررات و فرهنگ سازی اقدامات قابل توجهی در مورد معلولان صورت گرفته است.
شهرستان کبودرآهنگ با جمعیت 20 هزار نفری در شمال استان همدان قرار دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.