عباس صوفی عصر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای داشتن شهری آباد و توسعه یافته باید از منابع ملی بیشتری استفاده کرد.
وی با بیان اینکه 90 درصد از درآمد شهر همدان از مطالبات مردمی است اظهار داشت: همگان باید از مسئولان و نمایندگان مردم بخواهیم و مزایا و بودجه های کشوری را مطالبه کنیم و این اراده جمعی می خواهد.
صوفی ادامه داد: بحث کلان شهر شدن همدان هیچ ربطی به الحاق چهار روستا به همدان ندارد و این بحث سه ماه است که مطرح شده است.
شهردار همدان گفت: نگاه و توجه به منابع داخل شهر یکی از اشکالات است درصورتیکه برای داشتن شهری توسعه یافته باید منابع ملی را جذب کرد.
صوفی ادامه داد: همدان از بودجه کلانشهری سهم دارد اما تاکنون بهره ای از آن نبرده است چرا که ملاک تقسیم بودجه کلانشهرها جمعیت یک میلیون نفری است و مسئولان و نمایندگان باید این تناقض را از بین ببرند.
وی خاطرنشان کرد: باید با استفاده از منابع دولتی و توان استاندار و نمایندگان منابع را جذب کنیم و وقتی که کلانشهر شدن همدان قطعی شده است باید به دنبال بودجه از تهران باشیم.

** شهروندان مطالبات خود را از سامانه 137 پیگیری کنند
صوفی با اشاره به اینکه شهرداری با سه هزار و 500 نفر پرسنل در 24 ساعت شبانه روز یک هزار خدمت را در شهر انجام می دهد افزود: شهروندان مطالبات و خواسته های خود را از سامانه 137 پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه تمامی اقدامات قابل ارایه به مردم در نرم افزاری تهیه شده است افزود: 120 میلیارد ریال هزینه نصب و راه اندازی این نرم افزار است و بیش از 70 درصد نیاز شهروندان با این نرم افزار برطرف خواهد شد.
شهردار همدان با تاکید براینکه تمام سوابق و اوراق شهروندان ثبت الکترونیک شده و اجازه دست اندازی به پرونده ها داده نمی شود اظهارکرد: در چندین نقطه شهر دفتر خدمات شهر راه اندازی خواهد شد و شهروندان نیازی به مراجعه به شهرداری نخواهند داشت و با نظارت شهرداری خدمات ارایه می شود.
صوفی خاطرنشان کرد: مدیریت پسماند و طرح لند فیلد و شیرابه زباله نیز در دست اقدام است که این کار برای نخستین بار در راستای سلامت شهروندان انجام گرفته است.
وی با بیان اینکه 40 سال است در زمینه دفع بهداشتی و پسماند زباله اقدامات جدی انجام نشده بود یادآور شد: طرح سایت دفع زباله همدان با بودجه بالای 100 میلیارد ریال درحال انجام است که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
صوفی بیان کرد: همچنین با اجرای طرح مشاوره ای جمع آوری آبهای سطحی برای نخستین بار در استان انجام شده است که هم اکنون این طرح از بلوار 9 دی تا باغ بهشت با 150 میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است.
وی درباره جابجایی و یا قطع درختان در شهر نیز خاطرنشان کرد: شهرداری و مدیریت شهری وظیفه رفع مسایل و مشکلات کل شهر را دارد و همان اندازه که وظیفه توسعه فضای سبز بر عهده شهرداری است روان سازی ترافیک ، جمع آوری زباله و چندین خدمت دیگر نیز بر عهده این ارگان است.
صوفی خاطرنشان کرد: وقتی که بحث روان سازی ترافیک در دستور کار قرار می گیرد شهردار موظف به انجام اقداماتی است و در همین راستا نیز شهرداری همدان برای روان سازی ترافیک در بلوار آیت الله نجفی بر اساس طرح مشاور و طرح شورای ترافیک استان مصوب شده باید دور برگردان استانداردی در این مسیر نیز احداث می شد.
وی تاکید کرد: برای این کار مجبور به جابجایی درختان بودیم که تعدادی درخت جابجا شد و تعدادی درخت نیز ناگزیر قطع شد اما توسعه فضاهای شهری با قوت انجام می شود که امسال 40 هزار درخت کاشته شده است.
شهردار همدان افزود: اگر برای مباحث ترافیکی مجبور به قطع درختی شویم سعی در جابجایی درختان داریم اما بعضی اوقات مجبور به قطع درخت هستیم که بلافاصله درخت جایگزین کاشته می شود.
صوفی ادامه داد: امسال توسعه فضای سبز در اولویت قرار دارد که در این راستا پارک 100 هکتاری ولایت آغاز شده و سال آینده پارک 250 هکتاری اکباتان شروع می شود و چندین پارک از جمله پارک گلها در پردیس، آیینه روشن در حصار و پارک هفت هکتاری در بلوار امام در راستای توسعه فضای سبز در دست احداث است.
وی با بیان اینکه گاهی در برخی الزامات مدیریت شهری لحاظ نمی شود و مردم باید این را بپذیرند گفت: در خیابانی که می خواهد آسفالت شود لازمه آن جابجایی و یا قطع درخت است.
شهردار همدان اظهار داشت: سرانه فضای سبز در این شهر تا پیش از این 9 متر بوده که با احداث این فضاها به بالای 17 متر می رسد.

** تقاطع سردار همدانی شهریور 98 بهره برداری شود
شهردار همدان با تاکید بر اتمام طرح تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی تا شهریور 98 گفت: پیمانکار باید با انجام اقدامات لازم در کمترین زمان، این طرح مهم و اثرگذار را تا موعد مقرر به اتمام برساند.
صوفی اجرای این طرح مهم را یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری برشمرد و اظهار داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی که از ابتدای امسال به کشور تحمیل شد با وجود برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته اجرای طرح ‌های عمرانی در شهر همدان با کُندی مواجه شد که در این خصوص پیمانکار موظف است در روند اجرای طرح تغییرات اساسی انجام دهد تا انتظارات و رضایت شهروندان حاصل شود.
وی ادامه داد: تقاطع سردار همدانی به صورت مرحله بندی اجرا و تکمیل می شود و شهرداری همدان با وجود کمبود نقدینگی، همچون گذشته نسبت به تامین منابع مالی طرح تلاش خواهد کرد و مصمم است با همکاری و همراهی پیمانکار، تقاطع سردار شهید همدانی را به اتمام برساند.
شهردار همدان با بیان اینکه اجرای کنارگذر‌های شرقی و غربی شهر در سال‌های گذشته ضروری بوده و تاکنون اجرای آن به اتمام نرسیده است اظهار کرد: یکی از موانع مهم در ایجاد و شتاب بخشیدن به اجرای تقاطع‌های غیر همسطح در شهر همدان، اجرایی نکردن کنار گذر‌های شرقی و غربی شهر است که به دلیل بی‌توجهی و در اولویت نبودن آنها در سال‌های قبل توسط دستگاه‌های متولی، امروز هزینه‌های هنگفتی به طور غیر مستقیم به مدیریت شهری تحمیل کرده است.
صوفی گفت: طبق آخرین آمار، تقاطع غیر همسطح سردار شهید همدانی بیش از 56 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 28 عدد پایه بتنی، پُل و هفت عدد کوله پُل آن تاکنون اجرا و تکمیل شده است و جابجایی شبکه برق بلوار سید جمال الدین اسدآبادی نیز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه شهرداری نسبت به درخواست و مطالبات شهروندان مسئولیت دارد اظهار داشت: شتاب بخشیدن در اجرای این طرح برای مدیریت شهری ضروری و حیاتی است.

** همدان می تواند قطب گردشگری جهان شود
صوفی درباره اجرای پیاده ‌راه‌ها در همدان نیز گفت: اجرای این طرح ها در راستای طرح توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت های جذب توریست است.
وی با بیان اینکه ساماندهی بلوار ارم در کشور بی نظیر است ادامه داد: در حال حاضر یک گروه برای ساخت سالن تنیس، سالن اسکیت و بالن سواری در بلوار ارم درخواست سرمایه گذاری کردند.
شهردار همدان گفت: مالکان شهربازی رنگین کمان همدان به علت بدهی بانکی خواستار واگذاری آن هستند و اعلام کردند توان اداره این شهربازی را ندارند و پیشنهاد شد زیرقیمت کارشناسی به شهرداری واگذار شود بنابراین این موضوع در شورا و شهرداری درحال بررسی است.
صوفی با تاکید براینکه داشتن شهربازی حق کودکان شهر همدان است افزود: مخالفتی با تحویل شهربازی به شهرداری نشده است و شاید شورا مصوب کند این شهربازی در فرآیندی به ملکیت شهرداری برسد.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.