به گزارش ایرنا در شرایطی که کمتر از 15 روز به نیم فصل دوم مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال کشور باقی مانده، هنوز مشکلات تیم های پاس و شهرداری همدان برطرف نشده و این مساله با اعتراض کادر فنی و بازیکنان 2 تیم همراه شده است.
پاسی ها تا به اینجا تنها 20 درصد از قراردادهای مالی خود را دریافت کرده اند و کادر فنی این تیم هنوز ریالی بابت قرارداد خود نگرفته اند.
تیم شهرداری نیز تا به اینجا کمتر از 30 درصد پرداختی داشته و چک های صادر شده برای پرداخت مالی بازیکنان نیز خالی از حساب است.

** اعتصاب شهرداری چی ها
بازیکنان تیم شهرداری در اعتراض به وضعیت نامطلوب مالی حاضر به تمرین نشدند و از روز گذشته در اعتصاب بسر می برند.
با وجود اصرار کادر فنی مبنی بر تمرین، بازیکنان این تیم ضمن عذرخواهی از سرپیچی خواسته سرمربی تیم، دلیل این اقدام را بی توجهی مدیران شهرداری به حل مسایل مالی عنوان کردند.
علاوه بر اینکه چند بازیکن غیربومی شهرداری در روزهای گذشته از جمع این تیم جدا شدند، برخی بازیکنان کلیدی این تیم هم هنوز به تمرین ها اضافه نشده اند.
همین مسایل به بروز حاشیه و برهم زدن اوضاع روحی روانی تیم شهرداری تاثیر مستقیم گذاشته است.
این در شرایطی است که گفته می شود مجموع درصدی که باید به بازیکنان شهرداری پرداخت شود چیزی حدود یک میلیارد ریال است.

** ضعف مدیریتی و پشتیبانی شهرداری
بازیکنان شهرداری علاوه بر مشکلات مالی، از ضعف مدیریتی و پشتیبانی تیم خود گلایه مند هستند.
آنان می گویند به اوضاع غذایی و اسکان تیم رسیدگی نمی شود و با وجود سرمای هوا هنوز خبری از البسه گرمایشی نیست.
عده ای نیز سرپرست تیم را مقصر اصلی می دانند و معتقدند به هیچ عنوان در سطح یک سرپرست حرفه ای حداقل در لیگ 2 نیست و پشتیبانی لازم را از تیم انجام نمی دهد.
به گفته آنان مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری نیز به دلیل تسلط نداشتن لازم در رشته فوتبال، هنوز نتوانسته با درک اوضاع و احوال تیم نسبت به حل آن اقدام کند.
اوضاع نامطلوب مدیریتی و پشتیبانی تیم شهرداری با واکنش رضوان سلماسی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان نیز همراه شده است.
از آنجا که ورزش شهرداری یکی از زیر مجموعه های این کمیسیون است، سلماسی روز گذشته با انتقاد از این وضعیت خواستار سرعت بخشیدن در حل مشکلات بازیکنان شده است.
سرمربی تیم شهرداری همدان نیز در این باره می گوید: نمی توانم بیش از این اصرار به حضور بازیکنان در تمرین داشته باشم.
بابک صمدیان افزود: بازیکنان تیم در این چند روز اخیر نیز به احترام کادر فنی تمرین کردند اما دیگر ادامه این وضعیت را نمی پذیرند.
وی اضافه کرد: به هر حال باشگاه در قبال بازیکنان تعهد دارد و انتظار ما حل دغدغه های آنان است.
صمدیان خاطرنشان کرد: البته چک مالی حامل درصدی از قرارداد بازیکنان پرداخت شده اما هنوز به وجه نقد تبدیل نشده است.
وی بیان کرد: این وضعیت منجر به برهم زدن شرایط روحی روانی تیم می شود در حالیکه حساس ترین دوره آماده سازی را سپری می کنیم.
سرمربی تیم شهرداری همدان افزود: حتی در جذب بازیکن جدید نیز مشکل داریم چرا که به لحاظ مالی نمی توانیم درصد اولیه را پرداخت کنیم.

** مشکلات مالی حریف پاس همدان
در این سوی میدان نیز تیم پاس همچنان با مشکلات مالی روبه رو است و بحرانی ترین دوره خود را سپری می کند.
در واقع تیمی که اکنون مدعی صعود به شمار می رود و در رتبه دوم جدول رده بندی گروه ب قرار گرفته است، حریف سرسختی با عنوان مشکلات مالی مقابل خود دارد.
مشکلات مالی در این تیم پابرجا است و این وضعیت 2 بحران غیرقابل جبران را در تیمی که مدعی صعود شده، ایجاد می کند.
نخست اینکه بازیکنان با ادامه این روند دست از تمرین کشیده و گویا تا فردا پنجشنبه فرصت پرداختی را به باشگاه داده اند.
البته بازیکنان پاس در شرایطی تاکنون 20 درصد قراردادهای مالی خود را دریافت کرده اند که کادر فنی و اجرایی این تیم هنوز ریالی بابت حضورشان در فصل جاری دریافتی نداشته اند.

** پیشنهادهای مالی پیش روی بازیکنان پاس
اما نکته مهمتر ارایه پیشنهادهای مالی وسوسه انگیز به بازیکنان پاس است که باعث شده آنها میل به رفتن را در گوش ها زمزمه کنند.
برخی باشگاه های نسبت به ارایه پیشنهادهای رسمی به بازیکنان پاس اقدام کرده اند و خواستار جذب آنها با قراردادهای بسیار چشمگیر شده اند.
البته برخی از پیشنهادها فقط بحث شیطنت را دنبال داشته و حریفان اصلی پاس می خواهند نظم و انسجام این تیم را برهم بزنند اما شماری از باشگاه نیز به طور رسمی پیشنهاد مالی خود را داده اند.
اغلب رفتارهای نادرست برخی تیم های هم گروه پاس مبنی بر ارایه پیشنهاد به بازیکنان این تیم نیز برای برهم زدن اوضاع و احوال تیمی است که در هفته های اخیر با کسب پیروزی های دلچسب، مدعی نوظهور لقب گرفت.

** میان ماندن و رفتن
اما نکته مهم در این است که همین بازیکنان زمانی جذب پاس شدند که تمامی تیم ها نسبت به بستن ترکیب خود اقدام کرده بودند و در واقع آنها نیازی به این بازیکنان نداشتند در غیر اینصورت می توانستند از آنها زودتر از اینکه وارد پاس شوند، استفاده کنند.
از سوی دیگر احمد جمشیدیان 10 روز مانده به شروع مسابقات تیم پاس را بست و بازیکنانی را جذب کرد که به نوعی روی نخواستن آنها دعوا بود.
پاس که نامش همواره در فوتبال کشور به عنوان یک برند اصیل یاد می شود و حضورش حتی در لیگ 2 هم اعتبار خاصی دارد، امروز صحنه درخشش کادر فنی و بازیکنانی شده که قبل فصل حرفی از آنها نبود.
در واقع این پاس است که کادر فنی و بازیکنانش را گردهم جمع کرد تا با کسب نتایج مطلوب هم به نام تیم باردیگر اعتبار ببخشند و هم سایرین به ارزش و جایگاه آنها پی ببرد.
بنابراین نباید فراموش کرد که سایر تیم ها اگر می خواستند قبل از شروع فصل این بازیکنان را جذب می کردند و حالا که آنها با پاس و با وجود مشکلات موجود به جایگاه بالا رسیده اند، تداوم این روند منطقی ترین تصمیم است و باید با ماندن در پاس ارزش معنوی و فنی خود را حفظ کنند.
این تیم با احمد جمشیدیان سرمربی جوان و بومی خود شکل گرفته و اکنون در سطح یک مدعی ظاهر شده است و بازیکنان هم باید با تلاش و انگیزه مضاعف برای خود و تیم پاس جایگاه دلنشین کسب کنند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.