به گزارش ایرنا آرش پرنوری شامگاه چهارشنبه در بازدید استاندار همدان از واحد دامپروری 2500 رآسی دشت نوین ملایر افزود: برای تملک زمین و رفع موانع موجود برای طرح توسعه این واحد بزرگ تولیدی نیازمند حمایت استاندار همدان و مسئولان استانی هستیم.
وی اظهار داشت: موانعی برای تملک زمین توسط سازمان آب و منابع طبیعی وجود دارد که برای طرح توسعه واحد دامپروری 2500 رأسی ملایر این موانع باید حل شود.
مدیرعامل شرکت کشاورزی و دامپروری دشت نوین ملایر ادامه داد: در حال حاضر این واحد در زمینی به مساحت 90 هکتار در حال فعالیت است و روزانه قادر به تولید 90 تن شیر است.
پرنوری افزود: این واحد هم اکنون دارای بیش از پنج هزار رأس دام مولد و غیر مولد است که از این میزان 2 هزار و 550 رأس به صورت مولد و شیرده هستند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز گفت: واحد دامپروری 2500 رأسی دشت نوین ملایر یکی از واحدهای بزرگ استان است که در زمینه تولید شیر فعالیت می کند.
منصور رضوانی جلال بیان کرد: در حال حاضر 350 واحد صنعتی شیری با بیش از 27 هزار رأس در استان همدان فعال است که 20 واحد بالای 20 رأس و مابقی با ظرفیت 50، 100 رأس و بیشتر است.
وی همچنین به فعالیت 260 واحد پرواری با ظرفیت 26 هزار و 700 رأس دام در استان همدان اشاره کرد و افزود: برای واگذاری زمین در راستای طرح توسعه واحد دامپروری دشت نوین ملایر مشکلی وجود ندارد و پیگیری های لازم برای حل مشکل در این زمینه انجام می شود.
رضوانی جلال زنجیره تولید برای محصولات باغی و زراعی و تمامی محصولات کشاورزی را از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: زنجیره تولید مزایای فراوانی دارد و به جد دنبال ایجاد آن هستیم.
وی توسعه کشت های کم آب بر را از دیگر ضرورت ها برشمرد و تاکید کرد: استان همدان ظرفیت بالایی در تامین علوفه دارد که می توانیم علاوه بر بیابان زایی و تولید علوفه، علوفه جایگزین نیز داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، شرکت کشاورزی و دامپروری دشت نوین ملایر با ظرفیت 2500 رأس گله مولد و پنج هزار رأس مولد و غیرمولد فعالیت خود را با ظرفیت تولید روزانه 90 تن شیر از سال 91 آغاز کرد.
فعالیت اصلی این شرکت تولید شیر، تلیسه و گوساله نر و تأمین علوفه و نهاده های دامی است و در بخش جوکار ملایر واقع شده است و زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری بنیاد مستضعفان است.
استاندار همدان عصر چهارشنبه از این واحد بزرگ دامپروری بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.