منصور ستوده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از ابتدای مهرماه تاکنون به طور متوسط 152 میلی متر بارش در استان رخ داده است که نسبت به سال گذشته رشد حدود هشت برابری را نشان می دهد.
وی اظهار داشت: در مدت مشابه سال گذشته میزان بارش ها نزدیک به 20 میلیمتر بود که این نشان از افزایش چشمگیر بارش ها را می دهد.
ستوده ادامه داد: میانگین بلندمدت بارش ها نزدیک به 70 میلیمتر است که امسال نسبت به آن بیش از 2 برابر بارندگی رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه 38 درصد سد اکباتان پر شده است عنوان کرد: ظرفیت مخزن این سد 36 میلیون متر مکعب است که در حال حاضر نزدیک به 13 میلیون مترمکعب آب در این سد ذخیره شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان افزود: میزان ورودی آب به این سد، 950 لیتر برثانیه است که 925 لیتر آن برای مصارف شرب از این سد برداشت می‌شود.
ستوده با بیان اینکه در مجموع 2 هزار و 570 میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب شرب استان همدان است گفت: 2 میلیون و 248 هزار متر مکعب معادل 87 درصد از این حجم مصرف می‌شود، حالیکه طبق شاخص بین‌المللی این میزان باید کمتر از 60 درصد باشد.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه های مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندی های زیاد به شدت متغیر است، این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.