مریم کاظمی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گروه هنرمندان آلمانی به سرپرستی «دیمیتری نوموکونوو» نویسنده و کارگردان نمایش «سفر فوق العاده» به همدان آمده اند.
وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره 10 نمایش خارجی در همدان به روی صحنه می رود، افزود: گروه های نمایشی به تدریج وارد همدان شده و برای اجرا آماده می شوند.
کاظمی با اشاره به استقبال خوب کشورهای خارجی از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: در مجموع پذیرای 13 کشور از پنج قاره جهان هستیم.
وی اضافه کرد: آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، ترکیه، فرانسه، عراق، نروژ و هند کشورهایی هستند که اجرای صحنه ای دارند.
دبیر این جشنواره افزود: نمایش های «اوپس» به نویسندگی و کارگردانی «یوردی وایدال » از کشور بلژیک، «داستان یک مرد و سایه او» به نویسندگی و کارگردانی «جوزپه سمرارو» از ایتالیا، «سفر فوق العاده» به نویسندگی و کارگردانی «دیمیتری نوموکونوو» از آلمان، «جوجه اردک زشت» از ترکیه به نویسندگی «هانس کریستین اندرسن» و کارگردانی «تئودورا پوپووا لازوراوا»، «بینوایان» برگرفته از اثر ویکتورهوگو به نویسندگی و کارگردانی «کریستف تی بالت» از فرانسه در این دوره از جشنواره به نمایش در می آید.
کاظمی خاطرنشان کرد: همچنین اسپانیا و نروژ به طور مشترک نمایش «خیلی دور» را به «نویسندگی وودمن سرانو» و کارگردانی «کریستین گرانادوز» اجرا می کنند.
وی اظهار داشت: آفریقای جنوبی با نمایش «رویا» به نویسندگی «آماندا واللا» و کارگردانی «ننانلا مووانزی»، هند با نمایش «کلاغ تشنه برمی گردد» به نویسندگی «مانیش یوشی» و کارگردانی «سوییت باندیو پادیای» و آذربایجان با «داستان چوبک» به نویسندگی «آجار اول» و کارگردانی «امیل عسگر اُف» در بیست و پنجمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان حضور دارند.
دبیر این جشنواره افزود: نمایش های فوق از روز سه شنبه 29 آبان تا شنبه سوم آذرماه در مجتمع های بوعلی سینا و شهید اوینی، تالارهای فجر، مهدیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین در سینماهای فلسطین و کانون پرورش فکری روی صحنه می رود.
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی و با شعار «کودک و حقوق اجتماعی و کودک و حقوق شهروندی» از امروز 28 آبان تا چهارم آذرماه در همدان برگزار می شود.
7527/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.