روح اله زال پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: پرندگان مهاجر با عبور از آسمان اسدآباد در حوزه های آبی این شهرستان نظیر تالاب پیرسلمان، سد نعمت آباد و تصفیه خانه داخل شهر فرود آمدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد این پرندگان را شامل اردک سرسبز، سرحنایی، باکلان، حواصیل و خوتکا دانست که شمار آنها به بیش از 300 قطعه می رسد.
زال پور بیان کرد: برخی پرندگان مهاجر از مواد موجود در سطح آب تغذیه کرده و شماری هم که از آنها به عنوان پرندگان غواص یاد می شود باید به داخل آب فرو بروند.
وی ادامه داد: پرندگان داخل آب چَر یا غواص پیش از دریافت نشانه هایی از یخ زدن سطح آب و به علت نبود امکان فرو رفتن داخل آب، بلافاصله حوزه های آبی را به سمت حاشیه خلیج فارس ترک می کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست اسدآباد اضافه کرد: اما دیگر پرندگان که از انگل و حیوانات موجود در روی آب یا چمن های حاشیه سد و تالاب تغذیه می کنند ماندگاری بیشتری دارند.
زال پور گفت: با توجه به حضور پرندگان احتمال شکار غیرمجاز نیز وجود دارد بنابراین گشت های یگان حفاظت محیط زیست تقویت شده است.
تالاب پیرسلمان در ۱۵ کیلومتری غرب شهر اسدآباد قرار گرفته و ۱۲ کیلومتر مسیر آن آسفالته است و در جوار تالاب، امامزاده پیر سلمان قرار دارد و تعدادی چشمه آب معدنی شیرین و جوشان، تالابی به وسعت ۱.۵هکتار ایجاد کرده‌اند. تالاب و امامزاده پیرسلمان یکی از جاذبه‌های گردشگری اسدآباد است که به ثبت ملی رسیده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.