به گزارش ایرنا 78 شطرنجباز برتر کشور سهمیه حضور در مرحله نیمه نهایی مسابقات را داشتند اما 17 تن از آنها بنا به دلایلی از شرکت در این رقابت ها انصراف دادند وغیبت این تعداد بازیکن سبب شد تا میزهای تعیین شده برای مسابقات دستخوش تغییرات شود و چیدمان بازی ها براساس 60 شرکت کننده طراحی شد.

** شکست بزرگان شطرنج کشور
در دور اول مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جشنواره شطرنج مردان کشور نتایج جالبی رقم خورد و بزرگان شطرنج شکست خوردند.
استاد بزرگ «پویا ایدنی» که در یک ماه اخیر قهرمان مسابقات شطرنج اوپن بین المللی گوا در هند و مسابقات جام چیگورین در روسیه شده بود، در دور اول مسابقات نیمه نهایی جشنواره سراسری کشور و بر روی میز یک مغلوب «محمد شاهمرادی» از کردستان شد.
همچنین روی میز سه این مسابقات استاد بزرگ «امیررضا پوررمضانعلی» که به تازگی نایب قهرمان مسابقات شطرنج اوپن بین المللی پاتایا در تایلند شده است برابر «مرتضی عسگری» با تساوی متوقف شد.
توقف استاد بزرگ «پوریا درینی» برابر «رضا روزبیان»، «آرش طاهباز» برابر «حسین مجاوریان» و «سید جواد علوی مقدم» برابر «سید کیان پور موسوی» از سایر نتایج قابل توجه دور اول بود.

** مازیار باقری امید قهرمانی شطرنج مردان
«مازیار باقری» همچنان امید اصلی کسب عنوان قهرمانی در جشنواره شطرنج مردان کشور است این شطرنجباز اهل استان خراسان شمالی در مرحله مقدماتی مسابقات موفق به کسب عنوان قهرمانی شد و اکنون نیز بخت اصلی قهرمانی در دور نیمه نهایی و راه یابی به فینال بازی ها محسوب می شود.
«امیر رضا پورآقا بالا» از آذربایجان شرقی و «بردیا ویسی» از استان البرز نیز در دور مقدماتی رده های دوم و سوم را کسب کردند و آنها نیز برای قهرمانی مبارزه می کنند.

** تغییر زمان مسابقات همزمان با بازی پرسپولیس
مسابقات نوبت عصر امروز شنبه مرحله نیمه نهایی جشنواره شطرنج مردان کشور به میزبانی همدان به دلیل بازی تیم فوتبال پرسپولیس در فینال جام باشگاه های آسیا لغو شد.
کمیته برگزاری مسابقات اعلام کرد: به دلیل برگزاری دیدار نهایی مسابقات فوتبال جام باشگاه های آسیا در شامگاه امروز شنبه و احتمال تجمع خیابانی طرفداران فوتبال پس از اتمام بازی که منجر به عدم تمرکز کافی شطرنج بازان می شود، با موافقت کادر اجرایی و توافق بازیکنان شرکت کننده ، مسابقات امروز فقط در نوبت صبح برگزار شد.

** نبرد برای راهیابی به فینال
مرحله نیمه نهایی هفدهمین دوره جشنواره شطرنج مردان کشور در شرایطی تا روز پنجشنبه هفته جاری به میزبانی همدان پیگیری می شود که شرکت کنندگان برای راهیابی به مرحله نهایی مسابقات تلاش می کنند.
براساس تصمیم گیری مسئولان فدراسیون، تنها 12 شطرنجباز مجوز حضور در مرحله نهایی رقابت ها را کسب می کنند.
همدانی ها به عنوان میزبان این دوره از مسابقات امیدوار به کسب سهمیه فینال هستند.
امیر مسعود مرادی شطرنجباز مستعد همدانی از دور مقدماتی موفق به صعود به مرحله نیمه نهایی شد و سینا کوروند دیگر شطرنج باز این استان به عنوان قهرمان استان در این مسابقات حضور خواهد داشت.

** میزبانی برای تجربه اندوزی
رئیس هیات شطرنج همدان با اشاره به میزبانی دوباره همدان از جشنواره مردان کشور گفت: هدف اصلی ما تجربه اندوزی شطرنجبازان همدانی در رقابت با برترین های کشور است.
احمد علی بابایی افزود: این میزبانی های کشوری به شطرنجبازان همدانی کمک می کند تا به سطح بالایی دست یابند.
وی بیان کرد: این مسابقات به رتبه و رنکینگ شطرنجبازان کمک می کند و برهمین اساس بسیار حایز اهمیت است.
علی بابایی خاطرنشان کرد: این رقابت ها به صورت استاندارد (فکری) و به روش سوئیسی برگزار می شود و به سه نفر برتر این مرحله از مسابقات مدال و حکم قهرمانی اعطا خواهد شد.
2087/7520
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.