علی مالمیر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در تاریخ 31 فروردین امسال نقشه و طراحی این موزه به شهرداری همدان داده شده و منتظریم تا شهرداری عملیات ساخت این طرح را آغاز کند.
وی اظهار داشت: سایت موزه میدان امام در طرح اولیه کاوش به عهده میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سپرده شد و طراحی آن با رعایت استاندارد های موزه و ساختار ثبتی میدان امام انجام گرفت.
وی با بیان اینکه هنوز بازخوردی برای ساخت این موزه حاصل نشده است عنوان کرد: ما به عنوان متولی میراث فرهنگی عملیات کاوش و خاک برداری این جایگاه را انجام دادیم و با اعتبار دریافتی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور پی ریزی این موزه صورت گرفت.
مالمیر تاکید کرد: کاوش ها و پی ریزی به پایان رسیده است و حالا منتظر اجرای این طرح توسط شهرداری هستیم.
وی افزود: طرح موزه دارای ویژگی های خاص است و متناسب با طراحی میدان امام و حفظ خط آسمان طراحی شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان گفت: حضور زیاد جمعیت و استفاده میدان امام خمینی (ره) به عنوان قرارگاه تجمع ها و راهپیمایی ها و همچنین رعایت پدافند غیرعامل و ورود و خروج افراد، ملاحظات آب و هوای همدان به دلیل تغییرات زیاد و یخبندان در طراحی نقشه این موزه لحاظ شده است.
مالمیر اظهار داشت: برای طراحی نقشه این موزه کمیته ای متخصص چندین ماه وقت گذاشت و در میان 25 طرح پیشنهادی طرح نهایی انتخاب و برای اجرا تکامل شد.
همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، با بیش از یک هزار و 800 جاذبه گردشگری، جز پنج شهر گردشگر پذیر کشور محسوب می شود.
9904/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.