حسن آقا یوسفی روز سه شنبه در حاشیه مراسم نمادین انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدرسه دخترانه فروغ در گفت و گو با ایرنا افزود: در این انتخابات 185 هزار و 414 دانش آموز همدانی بیش از هشت هزار نفر را به عنوان نمایندگان خود انتخاب کردند.
وی اظهار داشت: افراد منتخب در بسیاری از امور مدرسه همچون اداره امور کتابخانه ها و نمازخانه ها، برگزاری مسابقات فرهنگی، قرآنی، علمی، هنری و ورزشی، انتقال انتقادات دانش آموزان به مدیر مدرسه و هماهنگی امتحانات همکاری دارند.
یوسفی با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در ترویج مشورت و ارتقای روحیه مشارکت جویی برای دستیابی به جامعه مدنی، گفت: این انتخابات هم زمان با سراسر کشور، روز سه شنبه ساعت 9 و 30 دقیقه در مدارس نوبت صبح استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: همه مدارس دوره دوم ابتدایی، دوره های اول و دوم متوسطه در سطح استان که بالا 30 دانش آموز دارند، مشمول برگزاری این انتخابات شدند.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تاکید کرد: این انتخابات با هدف تمرین و حضور گسترده دانش آموزان همدانی در مشارکت های سیاسی و آمادگی برای حضور فعال در برنامه های اجتماعی و گروهی برگزار می شود.
وی افزود: از بین دانش آموزان منتخب، چهار دانش آموز انتخاب و به مجلس دانش آموزی کشور راه می یابند.
یوسفی با بیان اینکه ترکیب اعضای شوراهای دانش آموزی در مدارس ابتدایی (سه پایه اول) بر حسب تعداد دانش آموز پایه سوم است، گفت: براین اساس در مدارس دارای 100 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 101 نفر تا 150 نفر هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 151 نفر به بالا 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شوند.
وی اضافه کرد: ترکیب اعضای شورای دانش آموزی در دوره های متوسطه اول و دوم بر حسب تعداد کل دانش آموزان آن واحد آموزشی است و در مدارس تا 250 نفر دانش آموز پنج نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شود.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان ادامه داد: همچنین از 250 نفر تا 350 نفر دانش آموز هفت نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 نفر تا 550 نفر 9 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا نیز 11 نفر عضو اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب خواهند شد.
وی اظهار داشت: ترکیب اعضا در مدارس شش پایه ابتدایی بر حسب تعداد دانش آموزان پایه سوم تا ششم خواهد بود و دانش آموزان پایه سوم ابتدایی و بالاتر می توانند علاوه بر نامزد شدن عضویت در شورای مدرسه، در رای گیری هم شرکت کنند.
انتخابات شوراهای دانش آموزی هر سال در راستای آماده سازی دانش آموزان برای مشارکت در آینده سیاسی کشور و تقویت حس مسئولیت پذیری در سطح مدارس برگزار می شود.
در سال تحصیلی 98-97 نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.