به گزارش ایرنا، علی بقایی روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه ایستگاه های صلواتی از یکم تا روز دوازدهم آبان ماه در استان همدان برپامی شود، افزود: توزیع غذا گرم، فعالیت های فرهنگی، امکان اسکان و شب مانی در این ایستگاها پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد ایستگاه های صلواتی، پذیرایی و اسکان زائران اربعین حسینی را به عهده دارند، بیان کرد: امسال آمادگی خدمات رسانی و اسکان به 100 هزار زائر به شکل شب مانی وجود دارد.
جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان ادامه داد: ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین استان همدان «با اربعین تا ظهور» و «همه خادمیم» را شعارهای محوری امسال خود در فعالیت ها انتخاب کرده است.
بقایی با بیان اینکه سامانه 3138 امداد زائر، خدمت رسان به زائرین در ایام اربعین خواهد بود اظهار داشت: سال گذشته پنج هزار زائر از این سامانه خدمات دریافت کردند.
وی اضافه کرد: پنج استان دیگر شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان، قم و مازنداران نیز از این سامانه برای خدمت رسانی به زوار استفاده می کنند.
جانشین ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین همدان خاطر نشان کرد: در حوزه تبلیغی و فرهنگی در ایام اربعین اقدامات و همکاری های خوبی با شهرداری، صداوسیما و سازمان تبلیغات انجام شده است.
وی با بیان اینکه ستاد مردمی خدمتگزاران اربعین به هیچ دستگاه ونهادی وابسته نیست، افزود: برای خدمات رسانی به زائران نیاز به همکاری از سوی دستگاه های دولتی هستیم.
بقایی به فعالیت ستاد اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد مردمی اربعین در سه حوزه پشتیبانی و زیر ساخت ها، ستاد عتبات و عالیات با مسئولیت موکب ها در مسیر نجف تا کربلا و ایستگاه های صلواتی فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه 11 موکب استان همدان در مسیر نجف تا کربلا به زواران خدمت رسانی می کنند، ابراز داشت: سال گذشته به 700 هزار نفر در موکب ها اسکان و خدمات رفاهی ارایه شد.
بقایی به ترویج نذر فرهنگی توسط رسانه ها اشاره کرد و ادامه داد: رسانه ها نقش اساسی در ترویج فرهنگ عاشورایی دارند.
9896/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.