رضا عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین در شش ماهه نخست امسال بیش از پنج هزار و 600 تن بذر اصلاح شده توسط تعاونی های تولید و روستایی تولید و فرآوری شد.
وی اظهار داشت: بذرهای اصلاح شده از نظر ژنتیکی در بهترین حالت بوده و ظرفیت تولید آنها نسبت به بذرهای معمولی بالاتر است.
عباسی عنوان کرد: تولید و توزیع بذرهای اصلاح شده توسط شبکه تعاون روستایی برای کشاورزان سراسر استان این امکان را به وجود می‌آورد که بتوانند با صرف منابع آب و خاک کمتر، بهره‌وری و تولید محصولات خود را در واحد سطح افزایش دهند و محصولی با بازدهی بالا تولید کنند.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان گفت: سال گذشته با همت شبکه تعاونی روستایی، کشاورزی و تولید استان همدان هشت هزار و 500 تن انواع بذر اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شد.
وی اضافه کرد: 6 ماهه نخست امسال 61 هزار تن انواع محصولات کشاورزی توسط شبکه تعاونی های کشاورزی و روستایی از فعالان این عرصه خریداری شده است.
عباسی افزود: خرید توافقی محصولات امری مهم در صیانت از منافع کشاورزان بوده و از سقوط قیمت، نقش آفرینی دلالان و زیان کشاورزان جلوگیری می کند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان خرید توافقی به محصولات جو، ذرت، سبوس و شیر اختصاص دارد، اظهار داشت: خرید توافقی توسط تشکل‌های بخش کشاورزی از جمله تعاونی‌های روستایی، کشاورزی و تولید انجام می‌شود.
عباسی اینگونه خرید را در بهبود وضعیت اقتصادی بهره برداران بخش کشاورزی موثر دانست و گفت: هدف از خرید توافقی کاهش واسطه‌های بخش کشاورزی در خرید و فروش محصولات این حوزه است که در نهایت به سود کشاورز و مصرف‌کننده منتهی می‌شود.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با اعلام اینکه خرید توافقی در تمامی شهرستان‌های استان صورت می گیرد، عنوان کرد: شهرستان رزن با بیش از 11 هزار تن خرید توافقی بیشترین میزان خرید توافقی را به خود اختصاص داده است.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.