عبداله جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این المپیاد ورزشی 35 درصد از دانش آموزان استان همدان را پوشش می دهد.
وی اظهار داشت: پرورش نسلی شاداب و بانشاط در طول دوران رشد اهمیت ویژه ای دارد و جز اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به شمار می رود.
جعفری عنوان کرد: یکی از برنامه های مکمل درس تربیت بدنی در مدارس، المپیاد ورزش درون مدرسه ای است که با برگزاری بازی ها و مسابقات ورزشی درون کلاسی و بین کلاسی برگزار می شود.
وی توجه به شرایط اقلیمی، امکانات موجود در مدارس و علاقمندی دانش آموزان در راستای دسترسی به اهداف تخصصی تربیت بدنی را از جمله اهداف اجرای این طرح در مدارس عنوان کرد.
جعفری افزود: یکی از ویژگی های این رویداد تاکید بر مدرسه محوری است که اجرای آن آثار مطلوب خود را در ایجاد نشاط و روحیه بین دانش آموزان و کشف و هدایت استعداد های ورزشی آنها بروز داده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان همدان بهره گیری از ظرفیت انجمن های ورزشی مدارس را جز ویژگی های برگزاری این المپیاد برشمرد و عنوان کرد: تلاش می کنیم از ظرفیت خود دانش آموزان برای بهره گیری و تحکیم شخصیت آنها بهره بگیریم.
وی اضافه کرد: هدف ما برای سال تحصیلی جاری پوشش 35 درصدی جمعیت دانش آموزی استان است، اما با توجه به استقبال چشمگیر دانش آموزان و همکاران فرهنگی ما انتظار می رود این برنامه مفید با عملکرد بهتری تا پایان سال تحصیلی به سرانجام برسد.
در سال تحصیلی 98-97 نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.