به گزارش ایرنا، محمد پورداود عصر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره بازگشایی مدارس با شعار «شورحسینی و بهار تعلیم و تربیت» افزود: امسال 157 هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند که 29 هزار نفر از آنها نوآموزانی هستند که به تازگی وارد مدرسه می شوند.
وی اضافه کرد: امسال 40 درصد دانش آموزان به شاخه فحک (فنی حرفه ای و کاردانش) هدایت شده اند که در برنامه ششم توسعه باید این رغم به 50 درصد افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه رشته تجربی بیشترین تقاضا را برای ثبت نام داشته است، عنوان کرد: رشته ریاضی و هنر کمترین تقاضا برای ثبت نام را داشته است که با تعادل سازی سعی بر مدیریت رشته ها شده است.
پورداود با اشاره به نتیجه ضعیف دانش آموزان استان در کنکور سراسری 97 افزود: دانش آموزان همدان همواره در کنکور موفق بوده اند و با توجه به جایگاه گذشته همدان این نتیجه شایسته همدان نبود اما برنامه داریم تا گام به گام به تراز بالا و رتبه های خوب برسیم.
وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید چهار رویکرد از اولویت های وزارت آموزش و پرورش است، اظهار داشت: سنجش صلاحیت علمی و حرفه ای مدیران و معلمان اولین اولویت است که برای آن سه مرکز در شمال، مرکز و جنوب استان تشکیل شده است.
پورداود ادامه داد: در اولویت دوم مدیران مدارس از طریق آزمون و انجام مصاحبه های علمی انتخاب می شوند.
وی با اشاره به اینکه تنظیم کنترل کیفیت مدارس سومین اولویت آموزش و پرورش است، تاکید کرد: تمرکز زدایی و مدرسه محوری اولویت چهارم ما است که در این طرح مدارس دارای اختیارهای بیشتری می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برنامه بوم (برنامه ریزی ویژه مدارس) امسال در مدارس استان اجرا می شود، عنوان کرد: در این طرح دانش آموزان 2 ساعت در هفته در اختیار خود هستند و طبق برنامه خلاقیت خود را شکوفا می کنند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون اساسی تحصیل در آموزش و پرورش رایگان است، گفت: به جز هزینه بیمه، کتاب و روپوش هیچگونه وجه دیگری از دانش آموزان دریافت نمی شود و والدین در صورت مشاهده دریافت وجه اضافه، مراتب را به مدیریت آموزش و پرورش گزارش دهند.
پور داود با بیان اینکه خیران آموزشی امسال کمک شایانی به تحصیل دانش آموزان داشته اند، تاکید کرد: کمک به مدرسه به طور کامل اختیاری است که خانواده ها و خیران کمک هایی را برای ایجاد فضای آموزشی بهتر برای تحصیل فرزندان خود داشته اند.
وی اظهار داشت: 8.5 درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیلی می کنند که باید تا پایان برنامه ششم توسعه این رغم به 15 درصد افزایش یابد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه به مدارس غیر دولتی که ساختمان آنها استحکام ندارد مجوز داده نمی شود، افزود: مدارس غیر انتفاعی باید فضای فیزیکی مناسب، فضای ورزشی و کلاس های استاندارد داشته باشند.
وی با تاکید بر کمبود فضای آموزشی در مناطق محروم گفت: در برخی از مناطق تراکم جمعیت زیاد است که این مشکل در سال های آینده با ساخت مدرسه بر طرف می شود.
پور داود ادامه داد: امسال 14 مدرسه وارد گردونه مدارس استان می شود که بیشترین ساخت و ساز مدرسه را در سال های اخیر نشان می دهد.
وی تاکید کرد: برای سال تحصیلی جدید تاکنون اعتباری برای شیر مدارس تخصیص نیافته است.
گفتنی است؛ سال گذشته 280 هزار دانش آموز در مدارس استان تحصیل کردند که این رغم امسال به 287 هزار دانش آموز افزایش یافت.
9904/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.