به گزارش ایرنا، محمد ذاکری عصر دوشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اهمیت پرداخت مطالبات در جهت بهبود خدمت رسانی در حوزه برق، اظهار داشت: از 160 میلیارد تومان مطالبه این شرکت، یکصد میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی و 60 میلیارد تومان هم از سوی مشترکان تجاری و خانگی است.
وی افزود: در حال حاضر به دلیل تحریم های ظالمانه دشمنان، با مشکلاتی در اقتصاد و تامین منابع مالی برای اجرای طرح های برق رسانی مواجه هستیم و از همین رو از مشترکان دولتی، تجاری و خانگی خواهان تسریع در پرداخت مطالبات این شرکت هستیم.
ذاکری خاطر نشان کرد: با حمایت های دولت تدبیر و امید همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و 747 طرح با اعتبار 77 میلیارد و 700 میلیون تومان در حوزه برق رسانی در هرمزگان به بهره برداری می رسد.
وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به کاهش زمان خاموشی ها در استان ، گفت: طی چهار ماهه نخست امسال میزان خاموشی ها به ازای هر نفر مشترک ، 25 درصد کاهش داشته است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار داشت: تیرماه امسال در مجموع پنج هزار و 500 مورد خاموشی در سطح استان انجام شد که میانگین خاموشی ها بین یک تا یک ساعت و نیم بود.
از حدود 664 هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان65 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.
با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی های احتمالی است .
به گفته کارشناسان حوزه انرژی برق، از جمله وسایل پرمصرف برقی کولرهای گازهای است که می توان با تنظیم آن در دمای 24 تا 26 درجه مصرف برق را کاهش داد.
ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.