به گزارش ایرنا، شهید یوسفعلی سلیمی دوم اسفندماه 1313 در شهرستان بندرعباس به دنیا آمد، پدرش فروشندگی می کرد و از معتمدان این شهر بود.
درمانگاه فعلی «مهدیه» بندرعباس از موقوفه های این شهید است.
شهید سلیمی تا پایان دوره راهنمایی تخصیل کرد و پس از آن به شغل آزاد روی آورد و در سال 47 ازدواج کرد و ثمره آن 2 فرزند پسر و یک دختر بود.
وی در زندگی روزمره و عادی خود به یکباره دچار تغییر رویه شد و از لحاظ روحی و معنوی تغییر زیادی کرد و خیلی زود به صف مبارزان انقلابی ضد رژیم پهلوی پیوست.
این شهید دوران دفاع مقدس پس از پیروزی انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی با عنوان «آرپی جی زن» و بعد از آن به عنوان نیروی واحد پشتیبانی در جبهه حضور یافت.
وی مدت ها در جبهه حضوری فعال داشت و سرانجام در حمله شیمیایی به «کردستان» دچار مصدومیت شیمیایی شد و 11 بهمن ماه 65 در بیمارستان «سیرجان» براثر عوارض ناشی از این مصدومیت به شهادت رسید.
شهید یوسفعلی سلیمی در ابتدای وصیت نامه خود خطاب به فرزندانش آورده است: فرزندان عزیز! شما در طفولیت مادر عزیز خود را از دست دادید؛ اکنون هم سایه پدر از سرتان کم شده، زیرا برای پدرتان اسلام، امام و انقلاب شیرین تر از شما می باشد، فرزندانم اگر پدر ندارید سایه خدا همیشه برسر شما مستدام است.
وی در ادامه این وصیت نامه ابراز داشته است: وصیت می کنم شما را دست از دامن فرزند رسول خدا حضرت امام خمینی برندارید و حضرت را تنها نگذارید، مرد باشید و مردانه در مقابل ظلم و جور مقاوم و استوار باشید و تا قدرت دارید در راه اسلام و شیعه سرخ علوی با مال و جان فداکار باشید.
شهید سلیمی در بخش دیگری از وصیت نامه خود آورده است: حدود مبلغ 160 هزار ریال بدهکارم، ماشین را بفروشید، بدهکاری، نفقه، ثمن(هشت یک) مادر خوانده و هرگونه حق و حقوقی دارد، پرداخت کنید و چون کوچک هستید - اختیار با شماست - می توانید سرپرستی مادربزرگتان در ایسین یا یکی از دایی های خود را قبول کنید.
وی در پایان این وصیت نامه اظهار کرده است: برای من گریه نکنید حتی ولیمه سه روز و چهار ماه و سال برگزار نکنید؛ در عوض به جنگ مقدسمان کمک کنید، زیرا حیثیت و شرف اسلامی و میهنی ما در گرو همین جنگ است.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.