به گزارش ایرنا، فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان افزود: این واحدهای مسکونی در بافت های فرسوده شهرهای بندرعباس، میناب، بندرلنگه، بندرخمیر، حاجی آباد و جاسک هدف گذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: احداث این واحدهای مسکونی توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردم و با اعطای تسهیلات از سوی بانک مسکن در بافت های فرسوده انجام شود.
استاندار هرمزگان همچنین بر ضرورت سرعت بخشی در اجرای شبکه معابر محله چاهستانی های بندرعباس تاکید کرد و گفت: خیابان های 16متری، 20 متری و 24 متری در این محله باید تا هفته دولت امسال آماده شود.
همتی از دستگاه های خدمات رسان شامل آب، برق، گاز و مخابرات خواست با هماهنگی مناسب برای جا‌بجایی تاسیسات واقع در مسیر خیابان 24 متری محله چاهستانی ها با نظارت و راهبری معاونت امور عمرانی استانداری اقدام کنند.
وی یادآورشد: تا هفته دولت سال جاری همچنین چهار هزار واحد مسکن مهر، 2 مدرسه و 2 واحد درمانی در شهرک مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس آماده بهره برداری شود.
وی گفت: در این شهرک باید خدمات زیربنایی و روبنایی همچون پیاده روسازی، جدول کشی، آسفالت معابر، دفع آب های سطحی، احداث فضاهای آموزشی، درمانی، عمومی، خدماتی و فضای سبز با سرعت بیشتری انجام شود.
استاندار اضافه کرد: احداث شهرک آموزشی در شهر بندرعباس نیز با اولویت شهرک پیامبر اعظم (ص) در دستور کار معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قرار گیرد.
در اطلاعات منتشره اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان در زمینه اطلاعات بافت های ناکارآمد شهری این استان آمده است: هم اکنون نزدیک به 366هزار نفر از جمعیت شهرهای این استان در بافت های فرسوده، سکونت گاه های غیر رسمی و محدوده های تاریخی ساکن هستند.
اداره کل راه و شهرسازی هرمزگان از بندرعباس، میناب، رودان، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرکنگ، بندرخمیر و قشم به عنوان شهرستان هایی نام برده که به ترتیب دارای بیشترین سکونت گاه های غیر رسمی و بافت های فرسوده هستند.
7195/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.