ساعت 10 صبح روز 12 تیرماه 67 یک فروند هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران از فرودگاه بین المللی بندرعباس به هوا برخاست و درحالی که 10 دقیقه از پروازش نگذشته بود و در دالان هوایی پرواز می کرد، هدف 2 فروند موشک آمریکایی در آبهای خلیج فارس قرار گرفت.
در این حمله ددمنشانه، تمام 298 نفر سرنشین و کادر پروازی هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران به شماره 655 در یک لحظه با انفجار و متلاشی شدن هواپیما جان باختند.
مسافران این هواپیما شامل 252 نفر ایرانی و 46 خارجی بود که از این مجموع 66کودک زیر13 سال و 53 نفر از مسافران زن بودند .
پس از این فاجعه که همه ایران را به سوگ نشاند نه تنها فرمانده و خدمه ناو تحت هیچ گونه پیگردی قرار نگرفتند بلکه مدال شجاعت هم به ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت داده شد.
سال ها ازاین واقعه تلخ می گذرد و کاپیتان ویلیام راجرز و 7 تن از دست اندرکاران این جنایت به داشتن مدال های شجاعت درعملیات رزمی از دست ژنرال سالاران ارتش و دولتشان دلخوش هستند اما بدانید که عذاب وجدان آن ها را فرا گرفته چرا که دستشان به خون انسان های بی دفاع و غیر نظامی آلوده است.
راجرز که متولد 1938 میلادی فورت وورث تگزاس آمریکا است در سال 1988 میلادی یعنی وقتی 50 سال داشت به این جنایت مرتکب شد و امروز که 80 سال از عمر منحوس وی می گذرد به خاطر فرماندهی ناو وینسنس و کشتار مردم ایران معروف شده است.
آمریکا با گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ نفعی برای ملت ایران نداشته و همواره 2 موضوع چپاول و کشتار برای ملت ایران را پیشه کرده است.
دراین سال ها از به یغما بردن ثروت این سرزمین تا کودتا، ترور و کشتن مردم بی گناه کوتاهی نکرده و رابطه ما با این کشور به فرموده امام خمینی (ره) رابطه «گرگ و میش» است .
تاریخ گواهی می دهد که ایران هیچ وقت در خاک آمریکا حتی یک آمریکایی را به قتل نرسانده ولی در مقابل آمریکا درحالیکه فرسنگ ها از کشورهای دیگر بویژه جمهوری اسلامی ایران دور بوده به بهانه حفظ نا مشروع منافع خود ، صدها انسان بی گناه را به شهادت رسانده و یا موجب آزار و اذیت مردم شده و می شود.
البته بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا یک رو دست اساسی بویژه در زمینه کشف لانه جاسوسی خورد و جری تر شد و بعد از این که زمینه نفوذ آن ها در ایران برچیده شد به صدام در جنگ 8 ساله به همراه ده ها کشور کمک کرد.
این اواخر که دید، صدام هم مهره خوبی برای آن ها نیست و نمی تواند در برابر سد پولادین ملت ایران دوام بیاورد و رفته رفته ماشین جنگی رژیم بعث رو به نابودی است، آمریکا به صورت مستقیم در خلیج فارس وارد جنگ با ایران شد.
ابتدا با حمله به سکوهای نفتی و جنگ رو در رو با رزمندگان پرداخت که مقاومت جانانه شهیدان ناوچه پیکان و هم چنین اسحق دارا و اسدالله رئیسی روبرو شد و شکست خورد.
وقتی در این جبهه جنگ اصلی، ناتوان و کم آورد به کشتن مردم بی گناه در هواپیما رو آورد این درحالی است که حمله به هواپیمای مسافربری جنایت جنگی محسوب می شود .
رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در برابر دشمن نباید کوتاه بیاییم و با سرسختی و مقاومت در بیرون مرزها و صبر و تقوا در داخل، دشمن را شکست و به عقب برانیم.
6048
* خبرنگار ایرنا مرکز بندرعباس
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.