محمد علی طهماسبی عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین افزایش از محل بهره وری و افزایش تولید در واحد سطح ازجمله گسترش کشت های متراکم به دست آمده است.
وی ادامه داد: این افزایش تولید، بخش های مختلف از جمله زراعت، باغبانی، گیاهان دارویی، شیلات (افزایش صید آبزیان و آبزی پروری) را شامل می شود.
این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی میزان ارزآوری محصولات کشاورزی صادراتی کشور را سالانه نزدیک به پنج میلیارد دلارعنوان کرد و ابراز داشت: 2 میلیارد و 100میلیون دلار آن شامل محصولات باغی می شود.
طهماسبی میزان تولید محصولات باغی کشور را درحال حاضر سالانه افزون بر 22 میلیون تن اعلام کرد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی یادآورشد: طرح توسعه باغ ها در زمین های شیب دار در برنامه ششم توسعه با هدف صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از فرسایش خاک در سطح 500 هزار هکتار اجرا می شود.
به گفته وی براساس شیوه نامه ابلاغی تحت عنوان استفاده از آب سبز، امسال 60 هزار هکتار از زمین های شیب دار کشور زیر پوشش گونه‌های دارویی همچون گل محمدی، زرشک، آویشن‌ها و سایر گونه‌های گیاهی و درختان مثمر قرار می گیرد.
وی از توسعه کشت های متراکم (گلخانه ای) به عنوان یکی از مهم ترین برنامه های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای از 13هزار هکتار فعلی به حدود 19هزار هکتار تا پایان برنامه ششم توسعه افزایش می یابد.
معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: براساس هدف گذاری های صورت گرفته در راستای افزایش میزان بهره وری از آب و خاک در 10سال آینده، وسعت گلخانه های کشور به 57 تا 60هزار هکتار می رسد.
وی که به منظور شرکت در مراسم تجلیل از بهره برداران نمونه هرمزگان به بندرعباس سفر کرده از آنان خواست در راستای اقتصاد مقاومتی تجربه های خود را به دیگران منتقل کنند.
در مراسمی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندار و نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مدیران، از بهره برداران نمونه این استان در بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن تجلیل به عمل آمد.
6149/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.