مسعود گرگیج روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: نهال های توزیع شده از ارقام غیر میزبان و مقاوم به بیماری جاروک لیموترش هستند.
وی اضافه کرد: در 15سال گذشته، 12هزار هکتار از باغ های لیموترش آلوده به بیماری جاروک دراین استان امحا شد که بخش وسیعی از آنها با استفاده از نهال های مقاوم به این آفت، دوباره احیا شده اند.
گرگیج باتشریح برنامه های این سازمان در زمینه اصلاح باغ ها خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 10هزار اصله نهال لیموی پیوندی یارانه دار در اختیار باغداران هرمزگان قرار گرفته است.
این مقام مسوول در سازمان جهادکشاورزی هرمزگان وسعت باغ های لیموترش استان را 10هزار هکتار با تولید سالانه 120هزارتن محصول اعلام کرد.
وی با اشاره به وجود بیماری جارووَک و امحای باغ های آلوده ابراز داشت: میزان برداشت محصول از باغ های لیموترش این استان در سال زراعی جاری (مهر96تامهر97) نسبت به سال زراعی گذشته تغییری ندارد.
وی از شهرستان های رودان، میناب، بندرعباس و حاجی آباد به عنوان مهم ترین مناطقی نام برد که باغهای لیموترش هرمزگان درآنها واقع شده است.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: نزدیک به 15سال از ورود و انتشار بیماری فیتو پلاسمایی جاروک لیموترش در این استان می گذرد.
دراین اطلاعات اضافه شده: سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با رویکرد اصولی وتخصصی، مدیریت این بیماری را با هدف جلوگیری از گسترش آن به سایر نقاط عاری از بیماری در اولویت برنامه های خود قرار داده است.
6149/2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.