به گزارش ایرنا، سردار عزیزالله ملکی شامگاه یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: دستگیری این متهمان و کشف این میزان مواد مخدر طی 11 مرحله عملیات پاکسازی در شهرستان های بندرلنگه، حاجی آباد، بندرعباس و بشاگرد انجام شده است.
وی با اشاره به توقیف 17 دستگاه خودرو حامل و فعال در قاچاق مواد مخدر در این مدت، خاطر نشان کرد: بیشترین مواد مخدر کشف شده تریاک به میزان 970 کیلوگرم است.
فرمانده انتظامی هرمزگان ضمن تقدیر از تعامل خوب مردم با نیروی انتظامی از آن ها خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مواد مشکوک قاچاق مراتب را برای پیگیری در اسرع وقت به پلیس 110 اطلاع دهند.
استان هرمزگان بواسطه همسایگی با 2 استان سیستان و بلوچستان و کرمان به نوعی بستر و محل انباشت مواد مخدر شده چرا که قاچاقچیان برای انتقال مواد مخدر از این استان ها باید از مسیر خشکی و دریایی هرمزگان عبور کنند.
هر چه مبارزه نیروهای انتظامی و امنیتی کشور با قاچاقچیان مواد مخدر به روز تر و قاطع تر می شود از دیگر سو سوداگران مرگ شیوه های جدیدتری در پیش می گیرند که انتقال مواد مخدر نیز از نقطه ای به نقطه دیگر پیچیده تر و غیر قابل دسترس تر شده و چرخه وسوسه انگیز سودآوری و سوداگری از بین نمی رود.
امروز روش حمل و نقل مواد مخدر از خشکی به دریا کشیده شده و با توجه به مرز طولانی هرمزگان از جاسک تا پارسیان به طول 900 کیلومتر، قاچاقچیان مواد مخدر این مسیر را با شناور و قایق های تندرو در پیش گرفته اند.
7198/7408
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.