به گزارش ایرنا، محمد ابراهیم انصاری لاری روز چهارشنبه در نخستین سمپوزیوم بین المللی بیماری سرطان در کیش افزود: در این راستا با ایجاد این مرکز که اساس اولیه آن امروز در بیمارستان فوق تخصصی این جزیره بطور رسمی راه اندازی شد و با استفاده از پزشکان و اندیشمندان این حوزه این مرکز درمانی پیشرفته را به سرانجام برسانیم تا خدمتی به کشور و منطقه کرده باشیم.
وی اظهار کرد: ما در کیش به سهم خودمان به دلیل برخورداری از مزیت مدیریت یکپارچه و نیاز نداشتن به ویزا برای ورود اتباع خارجی و نیز داشتن زیرساخت‌های لازم در حوزه های مختلف و برخورداری از یک نوع فرهنگ ممتاز که در زندگی مردم دیده می شود ، در حوزه توریسم سلامت ورود کرده‌ایم.
وی تصریح کرد: این آمادگی و ظرفیت را داریم که به سهم خود در زمینه پیشگیری، درمان و مراقبت های پس از درمان بیماران سرطانی با توجه به شرایط آب و هوای کیش گامهای موثری را با همفکری و کمک و اتکا به دانش تجربه و تخصص اساتید این حوزه برداریم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: ما در کیش بیمارستان خوب و با امکانات استاندارد و خدمات با کیفیتی داریم و جزیره کیش به عنوان نمایشگاه زیبایی از غلبه مدیریت بر کیفیت برخوردار است.
انصاری لاری تصریح کرد: اگر چه کیش به لحاظ جغرافیایی نقطه کوچکی است، اما مسائل آن در حوزه های کسب و کار و اقتصاد، فرهنگی اجتماعی و سلامت با کیفیت است.
وی در ادامه تشکیل این اجلاس و سمپوزیوم را مقدمه ‌ای برای تاسیس و راه اندازی مرکز پژوهشی و درمانی سرطان در جزیره کیش عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شنیدن نام بیماری سرطان نگرانی و اضطراب را در بیماران و وابستگان و خانواده این افراد ایجاد می‌ کند و می طلبد که جامعه پزشکی و مسوولان امر با ایجاد زیرساخت های درمانی و خدماتی لازم از مشکلات این بیماران بکاهند.
وی به تاریخچه بیماری سرطان اشاره‌ای کرد و افزود: تاریخچه این بیماری به درازای تاریخ بشر است و میلیونها سال پیش نیز دایناسورها به سرطان مبتلا شده بودند بطوریکه در سال 2013 اولین بار در فسیل دایناسورها سلول‌های سرطانی یافت شد.
انصاری لاری اضافه کرد: همچنین در اجساد مومیایی کشف شده متعلق به سه هزار سال پیش نیز سلول‌های سرطانی یافت شده و معلوم شد که سرطان همچون برخی بیماریها همزاد بشر بوده است.
وی تصریح کرد: از زمانی که سرطان به عنوان یک سلول برای ایجاد بافت های سرطانی شناسایی شد، حدود 200 سال می گذرد ؛ همچنین 150 سال از نخستین عمل جراحی سرطان که برای رئیس جمهور آمریکا به شکل محرمانه ای انجام شده، می گذرد.
وی اظهار کرد: در این سالیان گذشته پیشرفت‌های زیادی در حوزه درمان و پیشگیری اتفاق افتاده اما همچنان بیماری سرطان سالانه جان 8 میلیون انسان را می گیرد و پیش ‌بینی‌ها موید آن است که تا سال 2013 این عدد به 12 میلیون نفر خواهد رسید.
انصاری لاری تاکید کرد: همه این ها برای کشوری مثل ایران که دچار پیر سالی می‌ شود و جمعیت آن در حال مسن تر شدن است یک هشدار و خطر جدی محسوب می‌ شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: اگر به درستی، همه جانبه و موثر به این موضوع پرداخته نشود در آینده با مشکلات عدیده‌ای در این بخش و در حوزه مسایل اجتماعی مبتلابه این بیماری مواجه خواهیم شد.
سالانه بیش از یک میلیون و 700 هزار گردشگر داخلی و خارجی از این جزیره مرجانی بازدید و از ظرفیت های مختلف طبیعی، تفریحی و گردشگری آن استفاده می کنند.
جزیره کیش با مساحت 91.5 کیلومتر مربع و جمعیتی حدود 40 هزار نفر در 18 کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.
6993 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.