دکتر امیرحسن اسدی شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: حوادثی
که در یک تصادف بیش از 4 مصدوم و 2 فوتی داشته باشد، ویژه می گویند.
وی ادامه داد: اینگونه تصادف به لحاظ وسعت حادثه، شدت و تعداد مصدوم، بزرگتر از حوادث معمول بوده و باعث به وجود آمدن شرایطی می شود که برای برطرف کردن آن نیاز به اقدام های اساسی و فوق العاده باشد.
رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی هرمزگان یاد آور شد: در مدت زمانی یاد شده 284 مورد حادثه ویژه با 748 مصدوم دراستان رخ داده است.
اسدی تصریح کرد: از مجموع مصدومان 732 نفر توسط ماموران اورژانس 115 به مراکز درمانی منتقل و مابقی در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شدند.
وی خاطرنشان کرد: حوادث ترافیکی با تعداد مصدوم بالای 5 نفر، با فراوانی 106 مورد و 657 مصدوم و فوتی، بیشترین حادثه ویژه تا پایان بهمن ماه بوده است.
این مقام مسوول میانگین تعداد ماموریتهای روزانه اورژانس هرمزگان را 100 مورد اعلام کرد و گفت: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت های شهری 8 دقیقه و در جاده 14 دقیقه می باشد که مطابق با استانداردهای کشور است.
اسدی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دنبال جذب اعتبارات لازم به منظور خرید هواپیماهای کوتاه پرواز، بالگرد و شناور برای اورژانس است که این مساله نشان از نگاه ویژه دانشگاه نسبت به اهمیت خدمات اورژانس پیش بیمارستانی دارد.
وی تصریح کرد: هم اکنون اورژانس هرمزگان با بیش از 90 دستگاه آمبولانس ، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس ، یک فروند بالگرد و یک فروند آمبولانس تخصصی دریایی مشغول ارایه خدمات درمانی می باشد.
اورژانس هرمزگان دارای 41 پایگاه جاده ای و روستایی و 19 پایگاه شهری است.
7198/ 6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.