به گزارش ایرنا، ابوالقاسم حسین پور روز سه شنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها افزود: این طرح ها در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب، بندرلنگه، بستک، جاسک، سیری، بشاگرد، بندر خمیر و قشم از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکت خیران و سایر ارگان ها احداث شده است.
وی بیان داشت: اجرای طرح های یاد شده با هدف پیشگیری و مهار سیل، کنترل و بهره برداری از سیلاب ها، تغذیه و تعادل بخشی آبخوان های زیر زمینی، تعدیل اثر خشکسالی، حفاظت خاک و کنترل فرسایش و رسوب در سطح حوزه های آبخیز استان هرمزگان صورت گرفته است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح های آبخیزداری، سالانه 2 میلیون متر مکعب به ظرفیت استحصال بارش های جوی و مهار سیلاب های فصلی در سطح استان افزوده می شود.
استان هرمزگان بیش از هفت هزار و 451 سازه آبخیزداری دارد.
از مساحت هفت میلیون و 200 هزار هکتاری استان هرمزگان، 6 میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
از 15 تا 21 اسفند ماه در تقویم رسمی کشورمان به نام هفته منابع طبیعی نام گذاری شده است که شعار امسال این هفته «منابع طبیعی با مردم برای مردم» است.
7195/ 6048

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.