به گزارش ایرنا، احمد مرادی روز شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: در گذشته به محض طرح این مساله، برخی تبصره ای را جست و جو می کردند که حرف احمد مرادی اشتباه است.
وی گفت: در سفر رئیس جمهوری به هرمزگان سهم هرمزگان از این درآمدها به طور حتم پیگیری می شود، هم چنین در بودجه سال جاری درصد سهم استان های نفت خیز به سه درصد افزایش یافت که برای سال آینده هم این مورد مصوب خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: با این افزایش، سهم هرمزگان از 85 میلیارد تومان به 350 میلیارد تومان از درآمدهای حاصل از فروش نفت افزایش یافته است.
وی با اشاره به فعالیت های مجمع نمایندگان استان هرمزگان گفت: این مجمع نشست های مستمر با استاندار برای پیگیری موضوع ها و مشکل های مختلف استان برگزار می کند.
مرادی ادامه داد: برگزاری نشست با حضور استاندار، وزرا و معاونان رئیس جمهوری و شخص رئیس جمهوری از طریق معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهوری پیگیری می شود.

** مدیران کم کار باید جابجا شوند
نماینده مردم بندرعباس ، قشم ، حاجی آباد ، ابوموسی و بندر خمیر در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: معتقدم مدیران کم کار باید جابجا شوند و مردم را نباید در دستگاه ها معطل کرد که در این خصوص 2 مساله شامل نبود امکانات و منابع مالی و دیگری نیروی انسانی مطرح می شود.
وی با بیان اینکه مدیر شدن اختیاری است، اظهار داشت: قرار شده است مجمع نمایندگان تک تک مدیران را براساس ماموریت، اهداف و کارکرد مورد بررسی قرار دهد.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اعتقادی به دخالت در کار استاندار برای تغییر مدیران ندارم و در زمان استاندار سابق هم دخالتی نکرده و حتی یک مدیر هم به ایشان معرفی نکردیم.
وی گفت: استاندار برای آنکه در انجام وظایف خود به موفقیت دست یابد باید بتواند مدیرانش را انتخاب و عزل و نصب کند.

** مکاتبه با وزیر نفت برای احداث بیمارستان
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بیان داشت: مکاتبه هایی با وزیر نفت برای احداث بیمارستان در هرمزگان انجام شد و به او گفته شد برای هرمزگان که 14 هزار نفر از پرسنل با خانواده هایشان حضور دارند و ماهانه 14 و نیم درصد برای بهداشت و درمان از حقوق آنان کسر می شود باید بیمارستان احداث کنند.
وی افزود: در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور این موضوع پیش بینی شد و یکی از الزام های وزارت نفت است که در حوزه بهداشت و درمان کار انجام دهد و اگر لازم شد مکاتبه هایی که با وزارت نفت انجام شده را می توان به رسانه ها داد.

** انتقال مخازن سوخت به خارج شهر بارمالی دارد
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع انتقال مخازن سوخت هم چون مخازن سوخت در نزدیکی بندرشهید باهنر بندرعباس به خارج از شهر مانند قانون انتقال پادگان ها بار مالی دارد.
مرادی اضافه کرد: زمانی که در استانداری هرمزگان بودم انتقال مخازن سوخت به خارج از شهر دارای مصوبه شورای تامین استان بود و با سازمان پدافند غیر عامل کشور هم مکاتبه شد.
وی بیان داشت: تاکید کمیسیون انرژی بر رعایت مسائل ایمنی و حفاظتی است که در این زمینه ضعف وجود دارد و حادثه انبار قیر نشانه این ضعف است.

** اعضای تیم آذرخش درگیر مسائل سیاسی نشوند
رئیس مجمع نمایندگاه هرمزگان گفت: از اعضای تیم فوتسال آذرخش بندرعباس قول گرفتم درگیر مسائل سیاسی نشوند و بنده قول دادم برای حفظ این تیم تلاش کنم و مبلغ یک میلیارد ریال به این تیم کمک مالی فراهم شد.
وی اشاره کرد: بعد از مدتی ترکیب آذرخش کامل عوض شد و با پیگیری ها شد آذرخش برای ماندن در لیگ برتر نیاز به مساعدت مالی داشت.
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان بیان داشت: نشستی نیز با استاندار هرمزگان به اتفاق هیات مدیره پالایشگاه نفت بندرعباس برگزار شد که استاندار تاکید کرد کمک شود و نشست بعدی در پالایشگاه و صنایع بتوانیم از ظرفیت صنایع هم برای کمک به این تیم استفاده کرد.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: پیشنهاد کرده ام صندوقی تاسیس شود تا کمک های دستگاه ها به این صندوق واریز و به باشگاه ها و تیم های ورزشی دیگر هم کمک شود.

** احساس می شود تخلفی درشرکت آلومینیوم صورت گرفته باشد
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان به واگذاری شرکت آلومینیوم المهدی اشاره کرد و بیان داشت: احساس می کردم تخلف هایی در این خصوص انجام شده است.
وی ادامه داد: ملاک فعالیت های خود را در این زمینه گزارش های سازمان بازرسی که 70 صفحه گزارش از تخلف صورت گرفته تهیه کرده بود و دیوان محاسبات کشور قرار دادم.
مرادی بیان داشت: این موضوع در مجلس شورای اسلامی هم پیگیری شده بود که منتهی به نتیجه نشده بود و با استفاده از آنها سئوال از وزیر طرح کردم.
وی اشاره کرد: وزیر وقت اقتصاد و دارایی در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر شد که از پاسخ هایش قانع نشدم و سئوال به صحن علنی کشیده شد.

** مخالف آیین های سنتی نیستم
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان همچنین به سخنان خود درباره آیین های هرمزگان پرداخت و با ابراز خوشحالی از حساسیت افکار عمومی نسبت به میراث گران بهای خود بیان داشت: هیچ گاه مخالف آیین ها و سنت های هرمزگان که از گذشتگان باقی مانده نبوده ام.
مرادی ادامه داد: وظیفه داریم سنت خود را پاس داشته و آیین خود را گرامی بداریم، چرا تندیس اسطوره های موسیقی استان ساخته نمی شود و از ظرفیت هرمزگانی ها برای ساخت این نمادها بهره گیری نمی شود.
وی بیان داشت: اگر می خواهیم چیزی اجرا شود خوبش اجرا شود، بندرعباس شهری گردشگر پذیر است.

** ته لنجی ملوانان تغییراتی زیادی داشته است
رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان اشاره کرد: دولت موضوع ته لنجی را به عنوان یک آیین نامه توسط دولت تنظیم و ابلاغ کرده که در طی سال ها تغییرهای زیادی داشته است.
مرادی بیان داشت: میزان آن از 4 میلیون و 500 هزار ریال تا 100 میلیون ریال رسیده که هیچکدام کافی نبوده و نیست، این تصمیم دولت نشان می دهد شناختی نسبت به سواحل و ملوانان هرمزگان ندارد.
وی ابراز داشت: ملوان قادر نیست 6 مرتبه در طول سال سفر کند، از سوی دیگر باید حق لنج و صاحب لنج را هم بپردازد که در این صورت مبلغ چندانی برایش باقی نمی ماند.
3219 / 6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** ویرایش: خلیل تنیده ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.