فریدون حسنوند شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از پالایشگاه ستاره میعانات گازی نفت ستاره خلیج فارس در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: احداث این پالایشگاه یکی از افتخارهای بسیار بزرگ جمهوری اسلامی محسوب می شود که تکمیل آن تاثیر بسزایی در کاهش واردات و خروج ارز از کشور خواهد داشت.
وی ادامه داد: با ورود فاز 2 به مدار تولید بنزین، میزان تولید به 2 برابر مقدار کنونی می رسد و در حال حاضر 6هزار نفر برای تکمیل فاز 2 در حال تلاش هستند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پالایشگاه ستاره خلیج فارس 20 میلیون لیتر محصول در روز تولید می کند که 12 میلیون لیتر آن بنزین یورو 4 و یورو پنج است و بقیه محصول شامل گازوئیل و ال پی جی می شود.
پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت 360 هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوییل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس ساخته و در حال تکمیل است.
حسنوند در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه اعضای این کمیسیون برای سفر به جزیره قشم اشاره کرد و ابراز داشت: اعضای کمیسیون بازدیدی از شرکت فلات قاره انجام می دهند و مسائل و مشکلاتی که رئیس این شرکت در کمیسیون انرژی مطرح کرده را از نزدیک مورد بررسی قرار می دهند.
وی اضافه کرد: مدیران پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس و فلات قاره به صورت مجدد به کمیسیون انرژی دعوت می شوند و هم چنین گزارش این سفر به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
وی تاکید کرد: گزارش این بازدیدها به هیات رئیسه مجلس ارائه می شود و اگر لازم باشد در کمیسیون تلفیق و صحن علنی کمک می کنیم که بخشی از مشکل ها رفع شود.
اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به منظور بازدید از پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس عصر امروز یکشنبه وارد بندرعباس مرکز استان هرمزگان شدند.
3219/7408
تنظیم کننده: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.