معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان در حاشیه آغاز به کار این بازار در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این بازار به منظور حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی در استان و همچنین اشتغالزایی برای فعالان این بخش راه اندازی شده است.
سهراب بناوند تصریح کرد: قرار گرفتن صنایع ‌دستی در سبد خانوار، انتقال فرهنگ و آموزش صنایع ‌دستی به نسل جوان از دیگر اهداف راه‌اندازی این پنج شنبه بازار است.
وی با اشاره به رایگان بودن فعالیت در غرفه های این بازار، افزود: دارا بودن کارت صنعتگری، عضویت در اتحادیه‌، دارا بودن کارگاه و یا توانایی برگزاری کارگاه و آموزش در این بازار از جمله شرایط در اختیار قرار دادن غرفه ها است.
بناوند با بیان اینکه علاقمندان به صنایع دستی می توانند پنجشنبه ها از ساعت 16 تا 22 از این بازار دیدن کنند، گفت: به منظور پیشگیری از فروش هرگونه صنایع دستی خارجی در این بازار، نظارت دقیقی از سوی بازرسان و کارشناسان معاونت صنایع دستی انجام می شود.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان خاطرنشان کرد: هم اکنون 60 هزار نفر در 42 رشته مختلف صنایع دستی در استان مشغول به فعالیت هستند.
گلابتون دوزی ، حصیر بافی ، سفال ، پوشاک سنتی و وسایل صدفی از جمله مهمترین صنایع دستی هرمزگان است.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.