به گزارش ایرنا، محدثه رزمجو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به کاربری زراعی زمین ارزش آن حدود 50 میلیارد ریال برآورد می شود.
وی تصریح کرد: حدود یک هفته پیش کلیه نقشه های هوایی در سال های 1374، 1369 و 1346 در رابطه با مستندات ارائه شده توسط متصرف بررسی شد.
رزمجو افزود: در بررسی نقشه ها و طبق اظهار نظر واحد نقشه برداری و تطبیق نقشه و کروکی (GIS) سازمان منطقه آزاد قشم هیچگونه آثار تصرف در این نقشه ها مشاهده نشد.
وی ادامه داد: با توجه به تایید نشدن مستندات متصرف مقرر و مصوب شد تا جهت رفع تصرف و اعاده زمین به حالت اولیه اقدام لازم صورت بگیرد و از این رو به متصرف ابلاغ شد که ظرف 15 روز نسبت به تخریب محل و تحویل زمین اقدام کند.
سرپرست مدیریت حقوقی و امور قراردادهای سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: پس از گذشت مهلت، پرونده در دادسرا مطرح شد که دادستان با بررسی پرونده و بازدید از محل مهلت 10 روزه جهت تخریب و تحویل زمین توسط متصرف تعیین کرد.
وی افزود: با پایان مهلت 10 روزه، سازمان منطقه آزاد قشم با حضور دادستان نسبت به تخریب و رفع تصرف زمین اقدام کرد.
رزمجو یادآور شد: از ابتدای امسال تا آخر آبانماه 281 هزار و 352 متر مربع زمین به ارزش 192 میلیارد و 110 میلیون و 200 هزار ریال رفع تصرف شده است.
جزیره قشم با وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک حدود 150 هزار نفر جمعیت دارد.
7500 / 6048
خبرنگار: حسین آزادمنجیری **انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.