احمد مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رئیس جمهوری همچنین در این لایحه بر نظارت بیشتر نمایندگان مجلس بر استانداری ‌ها و سایر دستگاه ‌های اجرایی و شفاف‌ سازی مدیران دستگاه‌ های اجرایی تاکید دارند واین نقطه قوتی برای دولت و لایحه بودجه سال 97 است.
وی بیان داشت: احیا و نوسازی بافت ‌های‌ فرسوده کشورازدیگر نکات مثبت لایحه بودجه سال 97 است و تنها راه نوسازی بافت های فرسوده در سطح کشور و استان هرمزگان، واگذاری آن به بخش خصوصی است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در لایحه 97، افزایش بودجه هزینه‌ ای استان ‌ها از 4 درصد به 24 درصد و بودجه ‌های عمرانی نیز به 30 درصد لحاظ شده‌ که این مساله نوید بخش سالی پر تلاش و پر تحرک برای دولت و مدیران است.
مرادی با اشاره به بحث اختصاص ردیف بودجه به هر استان گفت: امسال ردیف بودجه کمتر شده و به همان نسبت لابی‌ گری در گرفتن ردیف بودجه نیز از بین رفته ‌است و سهم همه استان ‌ها از بودجه برابر بوده و این گونه نیست که یک استان بتواند ردیف بودجه‌ ای بیشتر یا کمتر به خود اختصاص دهد.
وی با اشاره به تقدیم بودجه 368 هزار میلیارد تومانی رئیس جمهوری به مجلس گفت: هرمزگان در ردیف بودجه از لحاظ درآمدی جز پنج استان اول کشور اما در اختصاص بودجه جز استان های آخر است که انتظار می رود این استان سهم قابل توجهی از بودجه یاد شده داشته باشد.
این نماینده مجلس اظهار کرد: در لایحه بودجه 97 بندها و تبصره ‌هایی که افزایش هزینه و فشار بر مردم است، باید اصلاح شود.
رئیس جمهوری 19 آذرماه با حضور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه 1397 کل کشور را تقدیم کرد.
سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آینده 11 میلیون و 949 هزار و 354 میلیارد و 674 میلیون ریال است.
در لایحه بودجه سال آینده، منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی و مصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه ها و تملک دارایی های سرمایه ای و مالی، افزون بر چهار میلیون و 249 هزار میلیارد ریال است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.