به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی عصر چهارشنبه در شصت و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اظهار کرد: از این تعداد 131مورد آن به بخش صنعت و 89 مورد دیگر مربوط به بخش کشاورزی است.
وی افزود: با تصویب بانک ها 33 طرح کشاورزی به ارزش حدود 140میلیارد ریال و 11طرح صنعتی به ارزش 131میلیارد ریال به مرحله پرداخت رسیده که متقاضیان درحال دریافت وام خود هستند.
وی با اشاره به ثبت نام یک هزار و 705 نفر از اصناف در سامانه بهینه یاب (28خردادماه سال جاری تاکنون) اظهار کرد: از این تعداد اسامی یک هزار و 175نفر در قالب یک لیست پس از تایید کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
به گفته وی هر چند لیست نهایی پس از تصویب در کارگروه از سوی اتاق اصناف هرمزگان برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان به بانک های عامل ارسال شده اما متاسفانه دراین خصوص ضعیف عمل شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار هرمزگان نیز هدف ازتشکیل و فعالیت این کارگروه را بازگشت صنایع نیمه فعال و حتی غیر فعال و نیمه تمام به چرخه تولید عنوان کرد و گفت: در سالی که به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده باید بانک های عامل مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید را در اولویت کاری خود قرار دهند.
علی رئوفی از شورای بانک ها به عنوان زیر مجموعه معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری نام برد و افزود: اگر کارها با تعامل پیش نرود با اقتدار کامل وارد عمل خواهیم شد.
دراین جلسه اعلام شد: از تیرماه سال جاری تاکنون 139میلیارد ریال تسهیلات در قالب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به متقاضیان بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن در قالب 33 طرح پرداخت شده است.
استان هرمزگان علاوه بر واحدهای صنعتی بزرگ فولاد، آلومینیوم و پالایشگاه های نفت و گاز دارای 13 شهرک صنعتی و هفت ناحیه صنعتی و 445 واحد صنعتی است که کمبود نقدینگی مهمترین و بزرگترین مشکل آنها به شمار می رود.
طبق اطلاعات منتشر شده قرار است 990 هزار شغل در سال جاری در کشور ایجاد شود که سهم استان هرمزگان از این رقم 35 هزار شغل است.
6149/7408
خبرنگار: رضا گیلانی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.