امیر دریا دار حسین خانزادی روز دوشنبه در آیین بهره برداری رسمی از فرودگاه هفتم آذرجاسک افزود: این بهره بردار‌ی با اشتراک گذاری امکانات منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش میسر شد تا ابعاد جدیدی از خدمات نیروی دریایی ارتش در این منطقه صورت گیرد.
وی ادامه داد: با راه اندازی فرودگاه درمناطق کمتر برخوردار موجب می شود این مناطق به امکانات ملی دسترسی پیدا می ‌کنند وقدم مهمی در جهت محرومیت زدایی برداشته شود.
وی تصریح کرد: حمل و نقل هوایی علاوه بر ظرفیت‌های ملی موجب توسعه مناطق مختلف نیز می ‌شود و امروز حمل و نقل به عنوان یکی از بخش های جدایی ناپذیر برای توسعه مناطق کمتر برخوردار مطرح است.
همچنین معاون مهندسی وپدافند غیرعامل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دراین مراسم گفت: پس ازمرمت وبازسازی طول باند فرودگاه نیز از هزار و 800 متر به 2 هزار و 540 مترافزایش یافته و قابل نشست و برخاست برای هواپیما‌های نظامی و غیر نظامی است.
امیر دریا دار حسن جعفری افزود: برای افزای توان و بهره برداری بهینه توسعه فرودگاه برج کنترل و ایستگاه مخازن سوخت برای فرودگاه ساخت شده و ترمینال آن توسعه یافته است.
وی ادامه داد: هواپیما‌های کلاس فوکر 100 وMDبا ظرفیت جابجایی 100 تا 120 مسافرمی توانند از فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک پرواز کنند.
وی با بیان اینکه فرودگاه یکی از مهمترین عوامل زیرساختی در آبادانی هر منطقه است، گفت: با توسعه فرودگاه جاسک گامی بلند در راستای اجرایی شدن تدابیر و رهنمود‌های فرماندهی معظم کل قوا در لزوم آباد سازی و توسعه سواحل مکران برداشته می ‌شود.
در مراسم فعالیت رسمی فرودگاه شهدای هفتم آذر جاسک فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ، استاندار هرمزگان و جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و استانی حضور داشتند.
7191/6048
خبرنگار : حسن آتش زبان : انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.