به گزارش ایرنا، تراب ذاکری عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران قشم افزود: تعطیلات پایان هفته گذشته ( 13 تا 17 آذماه) فرصت مناسبی برای آزمایش سیاست های اجرا شده توسط سازمان منطقه آزاد قشم در راستای طرح جذب یک میلیون مسافر در سال بود که با موفقیت همراه شد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون سه تعطیلی چند روزه در ماه های فروردین ماه، خرداد و تیر وجود داشت اما در هیچکدام از این تعطیلات این میزان حضور مهمانان در سایت های گردشگری قشم مشاهده نشد که این امر از موفقیت سیاست های طرح جذب یک میلیون گردشگر نشان دارد.
مجری طرح «پیشواز» سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: راه اندازی خطوط جدید هوایی از مسیرهای جدید به فرودگاه بین المللی قشم درکنار ارزان سازی بلیت های هواپیمایی در ایام غیر تعطیل بخشی از دلایل افزایش سفرها به جزیره قشم است.
وی افزود: افزایش پروازهای تهران به قشم، مذاکره و همکاری با 85 آژانس مسافری درتهران و مراکز استان ها و تشریح طرح پیشواز برای این آژانس ها، شروع جذب گردشگر به مقصد قشم توسط آژانس های مزبور و تبلیغ و ترویج قشم به عنوان مقصد گردشگری جذاب در فضاهای مجازی کشور نیز از دیگر عوامل افزایش بازدید گردشگران جزیره است.
ذاکری گفت: با نظام مهندسی کشور، سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برای ایجاد تسهیلات سفر ارزان قیمت به قشم بخش دیگری از سیاست گذاری سازمان منطقه آزاد قشم برای ایجاد تحول در حوزه گردشگری و اقتصاد این منطقه است.
مدیر اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: امید است با برنامه های اجرا شده و سیاست های متنوع دیگری که در سبد اقدامات طرح پیشواز طراحی شده است، اقتصاد قشم از شرایط فعلی به سمت شکوفایی تغییر یابد.
به گزارش ایرنا، 115 هزار و 509 مسافری طی سه روز آخر هفته گذشته از طریق دریا، زمین و هوا به جزیره قشم سفر کردند که 38 هزار و 175 مسافر از مراکز گردشگری این جزیره از جمله جنگل های دریابی حرا، پارک کروکودیل، دره ستاره ها، غارهای خوربس، تنگه چاهکوه، غارنمکی و قلعه پرتغالی ها بازدید کردند.
جزیره قشم به وسعت یکهزار و 500 کیلومتر مربع، دارای جاذبه های مختلف گردشگری از جمله غارهای خوربس، غار نمکی، جنگل های دریایی حَرّا، جزایر ناز، خلیج دلفین ها، دره ستاره ها، تنگه و دره چاهکوه و بام قشم است.
همچنین سواحل زیبا، قلعه پرتغالی ها، موزه ژئوپارک، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، چاه های تلا و بادگیرهای بندر تاریخی لافت از دیگر جاذبه های گردشگری جزیره قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.