علی کریمی عصر یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تجربه نشان داده که کاهش دمای هوا موجب بیماری و تلفات زیاد در مزرعه های پرورش میگو می شود.
وی سطح زیر کشت مزرعه های پرورش میگوی این استان را در سال جاری سه هزار و 600 هکتار عنوان کرد و گفت: از تیرماه (ابتدای فصل برداشت) تاکنون هفت هزار تن میگو برداشت شده است.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان از آذرماه بعنوان اوج برداشت میگو از مزرعه های این استان نام برد و پیش بینی کرد میزان برداشت تا اوایل دی ماه به 12 هزار تن افزایش یابد.
به گفته وی سال گذشته نزدیک به 10 هزار تن میگو از مزرعه های درحال بهره برداری پرورش میگوی استان هرمزگان برداشت انجام شده و حدود 80 درصد آن به خارج از کشور صادر شد.
طبق اطلاعات منتشره شیلات هرمزگان، این استان با دارا بودن 9 سایت پرورش میگوی فعال و سطح زیر کشت سه هزار و 600 هکتار (امسال) و تولید سالانه افزون بر10 هزار تن، مقام اول در بین استانهای تولید کننده میگوی پرورشی کشور را دارد.
در این اطلاعات آمده است: سال گذشته حدود 10 هزار تن میگوی پرورشی از مزرعه های پرورش میگوی هرمزگان برداشت شد که 70درصد آن به خارج از کشور صادر شد.
گزارش های منتشر شده سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان حاکی است که کاهش دمای هوا موجب سرمازدگی و درنتیجه خشک شدن دهها هکتار از از مزارع سبزی و صیفی این استان در شهرستان های میناب و رودان شده است
6149/7408
خبرنگار: رضا گیلانی * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.