به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، عزیز سیدی با اعلام این خبر اظهار داشت: هم چنین در این مدت در حوزه دام 6 راس گاو و 800 کیلوگرم گوشت قرمز نیز کشف شد.
وی ادامه داد: در بخش شیلات 3 جفت تخته جل، 3 طاقه تور پرساین، 293 طاق تور منو فلامنت، 100متر طناب و 1عدد لنگر کشف شد.
سیدی با بیان این که در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری نیز حدود 200 کیلوگرم چوب درخت گز قاچاق کشف شده، اظهار داشت: محصولات کشاورزی قاچاق در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، جاسک، سیریک، قشم، پارسیان و حاجی آباد کشف شده است.
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: اقلام کشف شده برای طی مراحل قانونی و ارزش گذاری به مراجعه ذیصلاح ارجاع داده شد.
بسیاری از محصولات کشاورزی قاچاق به دلیل استفاده از سموم ، مواد نگهدارنده و استفاده از گازهای شیمیایی برای زود رسیدن میوه، برای سلامت مصرف کنندگان مضر و خطرآفرین است.
براساس قانون و بخشنامه های سازمان حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی، واردات و صادرات هرگونه محصول کشاورزی بدون مجوز ممنوع بوده و باید محصول وارداتی داری گواهینامه بهداشت و طی کردن مراحل قرنطینه ای باشد.
میوه ها و محصولات کشاورزی قاچاق هیچ تضمینی در زمینه بهداشت و سلامت گیاهی و انسانی ندارند و بدون نظارت و ارزیابی دستگاه های نظارتی به صورت غیرقانونی وارد کشور می شوند و مشخص نیست این محصولات تحت چه شرایط بهداشتی و قرنطینه ای در کدام کشور و چگونه تولید شده اند.
مردم باید بدانند محصولات کشاورزی و انواع میوه های ایران سالم ترین تولیدات هستند و می توانند با اطمینان خاطر از تولید داخلی استفاده کنند، اما میوه های قاچاق را که هیچگونه نظارتی برآنها نیست و می توانند حامل انواع بیماری و آلودگی باشند ، مصرف نکنند.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.