به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه این هفته بندرعباس اظهار کرد: امروز شاهد حضور بسیجیان شیعه و سنی در یک مکان هستیم و وجود شهدای اهل سنت و ایثارگران تایید کننده این مطلب است.
وی با تاکید بر اهمیت وحدت، از رسول گرامی اسلام بعنوان بنیانگذار وحدت بین مسلمانان نام برد و افزود: دشمنان با آگاهی، قرن ها روی اختلاف بین مذاهب اسلامی کار کرده اند.
امام جمعه بندرعباس با بیان این که اگر هفته وحدت درست تفسیر نشود تبدیل به آفت خواهد شد ضمن انتقاد از افراد کج سلیقه (شیعه و سنی) که می گویند کاری صورت نگرفته است بیان داشت: کار فرهنگی نیاز به زمان دارد همان طوری که شاهد هستیم امروز مسلمانان اهل سنت در این استان و دیگر مناطق کشور در کنار هم زندگی و حتی ازدواج می کنند به طوری که یک فرزند، پدر بزرگ شیعه و سنی دارد.
آیت الله نعیم آبادی با اعلام این که کارهای انسانی تدریجی انجام می شود یادآور شد: هم اکنون تعداد روستاهای سنی نشین دارای مسجد و حوزه علمیه بیشتر از مناطق شیعه نشین استان هرمزگان است که این خودش وحدت واقعی بین مسلمانان را نشان می دهد.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی در توانش برای وحدت بین مذاهب اسلامی کار کرده که نتیجه آن حمایت همه جانبه از فلسطینی است که حتی یک شیعه هم ندارد و شاهد هستیم که با امکانات و پشتیبانی ایران چگونه اسرائیل غاصب را شکست داد.
خطیب جمعه بندرعباس خاطر نشان ساخت: درختی که بنیانگذار جمهوری اسلامی آن را کاشت امروز رهبری معظم انقلاب اسلامی آن را آبیاری می کند و با خواست خدا و تلاش مسلمانان شیعه و سنی به درختی تنومند و ریشه دار تبدیل خواهد شد که همه در زیر سایه آن یعنی اسلام ناب محمدی(ص)زندگی کنند.
وی در ادامه از 12 آذرماه به عنوان روز قانون اساسی نام برد و یادآور شد 10ماه از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که کشور دارای قانون شد.
نماینده ولی فقیه درهرمزگان اظهار داشت: اگر در مملکت قانون مداری حاکم باشد و نه جو سالاری و غوغاسالاری، همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.
به گفته نعیم آبادی همه دعوا این است که عده ای کار خلاف قانون را انجام می دهند و با جوسازی و غوغاسالاری سعی در درست جلوه دادن و حل آن دارند.
وی هم چنین از روز دانشجو و روز جهانی معلولین به عنوان دیگر مناسبت های پیش رو نام برد و گفت: اگر مردم نسبت به پرداخت خمس خود اقدام کنند مشکل جامعه معلول و فقیر جامعه حل می شود.
آیت الله نعیم آبادی در ادامه با اشاره به برگزاری اولین نمازجمعه در مسجد بزرگ جامع این شهر هم زمانی آن را با هفته وحدت و میلاد رسول گرامی اسلام(ص) و هم چنین تولد حضرت امام صادق(ع) به فال نیک گرفت و خواستار همکاری و کمک مردم این استان برای تکمیل آن شد.
مسجدجامع بندرعباس که عملیات احداث آن از سال 92 آغاز شده است گنجایش بیش از 21 هزار نمازگزار را دارد.
مساحت عرصه مسجد جامع بندرعباس 120 هزار مترمربع و مساحت اعیان و شبستان ‌های آن نیز 22 هزار و 500 متر مربع اعلام شده است.
این مسجد در مرکز شهر بندرعباس و مکان سابق مصلی قرار دارد.
6149/7408
خبرنگار: رضا گیلانی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.