به گزارش ایرنا، مسعود بارانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فصل صید میگو در آبهای هرمزگان از 11 مهر امسال آغاز شد، افزود: رعایت این فصل زمانی با همکاری صیادان نقش مهمی در حفظ منابع آبزیان برای نسل آینده و صید پایدار خواهد داشت.
وی یادآور شد: در سال جاری برای نخستین بار در استان هرمزگان طرح دریابست با هدف حفظ ذخایر آبزیان پیش از فصل صید میگو آغاز شد که نتیجه مثبتی را در پی داشت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان اظهار کرد: اطلاعات آماری دقیق فصل صید میگو امسال در حال جمع بندی توسط کارشناسان شیلات هرمزگان است که طی چند روز آینده اطلاع رسانی می شود.
وی استفاده از مشارکت تعاونی های صیادی میگو گیر برای تقویت حفاظت منابع، اجرای طرح دریابست، حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع و انجام گشت های هدفمند، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس از عملیات صید شناورها و جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعت های خارج از زمان تعیین شده را از مهم ترین اقدام های انجام شده برای مدیریت بهتر فصل صید میگوی جاری دانست.
معاون شیلات هرمزگان اظهار کرد: با اجرای طرح دریابست و با توجه به خارج نشدن تمامی شناورهای صیادی از ساحل و بنادر و اسکله های صیادی، امکان مبادرت شناورهای متخلف به صید غیر مجاز و مخرب و ممنوعه ترال به کمترین حد ممکن رساند.
طبق آمار شیلات هرمزگان صید میگو امسال در 2 صیدگاه انجام شد که در صید گاه اول از 11 تا 22 مهر ماه جاری از منطقه سیریک تا هرمز ادامه داشت که در این مدت افزون بر 400 تن میگو صید شده ودر صیدگاه دوم نیز که از 22 مهر تا 5 آذر ماه جاری ادامه داشت، برآورد شده که یکهزار و 130 تن میگوی ریز و درشت صید شود.
امسال بیش از 170 فروند لنج صیادی و افزون بر 2 هزار نفر صیاد در فصل صید میگو در استان هرمزگان فعال هستند.
صید میگو در 700 کیلومتر مربع از صیدگاه های استان هرمزگان از بندرکوهستک شهرستان سیریک آغاز شد و در صیدگاه های هرمز و تولای قشم به پایان رسید.
استان هرمزگان با توجه طول نوار ساحلی، تنوع گونه ای، تنوع روش های صید، 40 درصد صید آب های جنوب، حدود چهار هزار و 200 فروند شناور مجاز و30 هزار نفر صیاد به عنوان قطب صید و صیادی در کشور محسوب می شود.
استان هرمزگان در سال 95 با تولید افزون بر 255 هزار تن انواع آبزیان توانسته بیش از 43 درصد از تولیدات شیلاتی کشور و همچنین رتبه نخست تولیدات شیلاتی کشور را به خود اختصاص دهد.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار : خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.