سید محمود بحرینی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اردوی آمادگی تیم ملی قایقرانی بادبانی کشورمان از 13 آبان ماه در آبهای بندرلنگه آغاز و قرار بود بیستم همین ماه به پایان برسد.
رئیس هیات قایقرانی بندرلنگه بیان داشت: با نظر کادر فنی این اردو به مدت یک ماه دیگر تمدید شده است.
وی بیان داشت: این اردو ششمین مرحله اردوی تیم ملی قایقرانی بادبانی ایران است که با حضور پنج ورزشکار شامل مسعود جانی نسب، شهاب خاتم، عرفان طالبی ، عارف طالبی و نیما زهیری در حال برگزاری است.
بحرینی خاطرنشان کرد: ورزشکاران حاضر در این اردو زیر نظر عمار رئوفی سرمربی تیم ملی قایقرانی بادبانی کشورمان تمرینات خود را انجام می دهند.
وی اظهار کرد: ملی پوشان قایقرانی بادبانی خود را برای شرکت در رقابت های آسیایی جاکارتا اندونزی در آذر ماه امسال آماده می کنند.
قایقرانی بادبانی (سیلینگ) یکی از رشته‌های ورزش قایقرانی است که معمولا در دریاها و رودخانه‌ ها انجام می ‌شود.
این ورزش سابقه ‌ای طولانی در تاریخ دارد که از گذشته، انسان با ساخت قایق با چوب و پارچه برای جابجایی در آب از انرژی باد بهره می‌ برد اما در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی به قایق های پیچیده و سازمان یافته در دریانوردی تبدیل شده است.
مسیر مسابقه قایق های بادبانی بیشتر در دریا بوده و در این مسابقه، ورزشکاران به شکل یک مثلث مسیر مسابقه را در کمترین زمان و با کمترین امتیاز منفی در مسیری که با بویه های شناور بزرگ مشخص شده است طی می کنند.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.