به گزارش ایرنا، خلیل قاسمی روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی بزرگ هرمزگان که با حضور استاندار برگزار شد، اظهار داشت: در استان هرمزگان 16 واحد تولیدی صنعتی و معدنی بزرگ فعال است که میزان اشتغال آن ها در پروانه صادر شده بیش از هفت هزار و 600 نفر است که با احتساب پیمانکاران فعال در این بخش ، اشتغال بیشتری ایجاد شده است.
قاسمی افزود: بیشتر این واحدهای بزرگ تولیدی طی سال‌ های اخیر رشد تولید داشته‌ اند و در حوزه صادرات محصولات نیز روند آن ها مثبت بوده است.
این مقام مسئول بیان داشت: 75 درصد واحدهای تولیدی بزرگ هرمزگان در بندرعباس و 25 درصد در سایر شهرستان‌ های استان مستقر است.
قاسمی تصریح کرد: امسال مقرر شد در کشور 200 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی مجدد و افزایش ظرفیت تولید 10 هزار واحد راکد و نیمه فعال، تکمیل و راه اندازی شش هزار طرح سرمایه گذاری با پیشرفت فیزیکی 60 درصد و 100 هزار میلیارد ریال برای بازسازی و نوسازی پنج هزار واحد تولیدی پرداخت شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: سهم هرمزگان از این تسهیلات دو هزار و 800 میلیارد ریال برای راه اندازی واحدهای تولیدی استان و تکمیل طرح هایی با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد است.
در پایان این نشست اولین پروانه صنایع پیشرفته در استان هرمزگان به شرکت پتروصنعت گامرون اعطا شد.
7198/ 7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.