به گزارش ایرنا، حجت الاسلام رضا جوکار در خطبه های این هفته نماز جمعه قشم با اشاره به اعتراف دشمن به عظمت اجتماع اربعین حسینی(ع) افزود: در این اجتماع مذهبی مردم از کشورها و دین های مختلف حضور می یابند و از این رو فرهنگ امام حسین(ع) پیوند دهنده مذهب هاست که به سوی یک هدف در حرکت هستند.
وی با گرامیداشت هشتم آبان ماه سالروز شهادت محمد حسین فهمیده و روز بسیج دانش آموزی تصریح کرد: امروز کشور هزاران نوجوان بسیجی دارد که دشمن از رشد و پیشرفت آن ها در واهمه است.
جوکار افزود: در فضایی که دشمن ایجاد کرده است تا بین این نسل و مکتب عاشورا فاصله بیندازد، خانواده ها باید در مراقبت از نوجوانان خود کوشا باشند و مسئولان نیز باید زمینه رشد و پیشرفت آنها را فراهم کنند.
وی اظهار کرد: دشمن قصد دارد با استفاده از فضای مجازی و فناوری های جدید نوجوانان را از انقلاب اسلامی، راه شهدا و ولایت فقیه جدا سازد و از این رو برنامه هایی با هدف شست و شوی فکری فرزندان کشور طراحی و در دنیا منتشر می کند تا این نوجوانان حتی دست به خودکشی بزنند.
امام جمعه قشم ادامه داد: نفوذ معنوی ایران در قلب مردم ملت های منطقه برای دشمن قابل تحمل نیست و از این رو برای مقابله با آن و نیز ایجاد تفرقه بین کشورهای مسلمان با کشورهای منطقه مذاکره می کند.
وی اذعان کرد: برنامه موشکی ایران تاکنون پیشرفت مناسبی داشته است و از این به بعد نیز ارتقا خواهد یافت اما واهمه دشمن از موشک ها نیست بلکه از روحیه انقلابی جوانان و نوجوانان ایرانی است.
جوکار به تدفین 2 شهید گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قشم در هفته جاری اشاره و تصریح کرد: حضور شهدا در بطن زندگی مردم و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان بهترین پاسخ به تمام یاوه گویی ها و سیاست های خصمانه آمریکاست.
امام جمعه قشم افزود: ملتی که با فرهنگ شهادت آشناست از تهدید ها نمی ترسد و در برابر تحریم ها مقاومت می کند.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان واقع است.
7500/ 7408
خبرنگار: حسین آزاد منجیری * انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.