به گزارش خبرنگار ایرنا، فریدون همتی بعداز ظهر شنبه در نشست با رئیسان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی هرمزگان اظهار داشت: هرمزگان ظرفیت‌های متنوع در عرصه فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی دارد که اول باید دانشگاه‌های استان نیروهای کارآمدی با توجه به ظرفیت‌های استان آموزش و به جامعه تحویل دهند تا افراد پس از دانش آموختگی بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی ادامه داد: صنایع به منظور افزایش عملکرد و رقابت در بازارها، نیاز به تولید محصول با کیفیت دارند که با بهره‌گیری از نیروی دانش آموخته امکان‌پذیر است.
استاندار هرمزگان گفت: اگر نیروی بومی توانمند در عرصه صنعت در استان وجود نداشته باشد، نمی‌توان از صنایع و واحدهای صنعتی خواست که نیروی محلی اما غیر ماهر را به کار گیرند.
وی تصریح کرد: بخشی از مشکلات هرمزگان و دغدغه مردم استان را می‌توان با تغییر رویکرد مراکز آموشی بر طرف کرد زیرا نبود نیروی توانمند و دانش آموخته، موجب بیکاری در هرمزگان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور می شود.
همتی ادامه داد: به عنوان استاندار هرمزگان می‌توانم در حد توان زمینه‌ها را برای مراکز آموزشی استان فراهم کنم اما اینکه دانش آموختگان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها تا چه حد توانمند و علمی باشند بستگی به معلمان و اساتید دانشگاهی دارد که تا چه میزان آموزش و تربیت نیروی کارآمد برایشان اهمیت داشته باشد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: هومن محمدکرمی

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.