محمد جاودان عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نام گذاری امروز به نام روز عصای سفید ، اظهار داشت: نابینایان و کم بینایان هرمزگان از استعداد بسیاری برای یادگیری رشته ها و فنون مختلف برخوردار هستند اما به دلیل کمبود امکانات ، بسیاری از این استعدادها شناخته نمی شوند و به عرصه ظهور نمی رسند.
وی با اشاره به حضور موفق تیم فوتبال نابینایان هرمزگان در چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال نابینایان، خاطرنشان کرد: این تیم در این رقابتها که اواخر شهریورماه به میزبانی شیراز برگزار شد ، موفق به کسب مقام سوم شدند و جواز حضور در رقابت های بین المللی جام فجر را از آن خود کردند.
جاودان با بیان اینکه این هیات در بیشتر رقابت های کشوری شرکت می کند ، گفت: ورزشکاران نابینا وکم بینای هرمزگان سال گذشته 17 مدال از مسابقه های کشوری کسب کردند و این هیات توانست براساس ارزیابی های انجام شده رتبه یازدهم کشوری را ازآن خود کند.
وی ضمن تاکید بر حمایت مادی و معنوی مسئولان و مردم از ورزشکاران نابینا و کم بینا ، تصریح کرد: برای موفقیت این گروه از ورزشکاران و توسعه فعالیت های ورزشی در میان آنها نیازمند همکاری همه قشرها هستیم.
جاودان بیان داشت: این گروه از ورزشگان برای طی پله های موفقیت و درخشش هر چه بیشتر در عرصه های ملی و بین المللی نیازمند حمایت و همراهی همه جانبه مسئولان اجرایی و ورزشی در استان هستند.
رئیس هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان هرمزگان اظهار کرد: هیات نابینایان استان در رشته های فوتبال پنج نفره ، شطرنج، گلبال ، دو ومیدانی، جودو و شنا مشغول به فعالیت است.
15 اکتبر برابر با 23 مهرماه به نام روز جهانی نابینایان وعصای سفید نام گذاری شده است.
عصای سفید از زمان جنگ جهانی اول نمادی برای نابینایان شناخته شد.
7198/ 6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشار: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.