به گزارش پنچشنبه شب ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، فریدون همتی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان که در مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس برگزار شد، اظهار داشت: در دوران سخت تحریم، واحدهای تولیدی و به خصوص بخش صنعت دچار مشکلات بسیاری شدند و نیاز است برای رفع این مشکلات با نگاهی ویژه به بخش صنعت کمک کنیم.
وی کشتی‌سازی را صنعتی بسیار مهم و اثرگذار برای کشور دانست و بیان داشت: این مجموعه با مدیریت و برنامه‌ریزی‌های درست و همچنین با اراده و باور صحیح مدیران و کارکنان آن در مسیر درستی قرار گرفته و موفقیت‌های خوبی را رقم زده است.
وی ادامه داد: یکی از موفقیت های مجموعه کشتی‌سازی این بوده که عملیات‌هایی که پیش از این توسط خارجی‌ها در کشور انجام می‌شد امروز با تلاش متخصصان داخلی در این مجتمع و با اراده بالا و ریسک(خطرپذیری) همراه با دانایی به دست توانای فرزندان این مملکت در مجموعه ایزوایکو در حال انجام است.
استاندار هرمزگان با بیان اینکه باید به کیفیت و زمان اجرای پروژه‌ها در مجتمع کشتی‌سازی توجه ویژه‌ای شود، اضافه کرد: نیاز است از وجود نیروهای خلاق در جهت نوآوری‌های بیشتر در این مجموعه بیشتر استفاده شود.
پس از این نشست استاندار هرمزگان از بخش‌های مختلف مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) در بندرعباس بازدید کرد.
مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با دارا بودن پنج هزارنیروی با تجربه و حدود چهاردهه فعالیت با مساحتی افزون بر یکهزارو 100 هکتار از جمله 380 هکتار حوضچه آرامش، با هدف تعمیر انواع شناور، طراحی، ساخت و نصب انواع سازه های فراساحلی در 37 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
از مهم ترین مزایای آن به وجود منطقه ویژه اقتصادی کشتی‌سازی خلیج فارس، ارائه خدمات پشتیبانی به تمام واحدهای مجتمع، اسکله های تخلیه و بارگیری، انتقال و صادرات محصولات نفتی و مواد معدنی، ارائه خدمات انبار داری و برخورداری از تسهیلات منطقه ویژه اقتصادی اشاره شده است.
شرکتهای زیرمجموعه ایزایکو نیز صنایع کشتی سازی بحر گسترش هرمز، صنایع کشتی سازی ندیم گسترش هرمز، مبین سازه گستر خلیج فارس، گروه تامین تجهیزات شفق هرمز، عظیم گسترش هرمز و بحر گسترش هرمز اعلام شده اند.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.