منوچهرسالاری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اعتبارها از محل ماده 10 و 12 خشکسالی تامین شده و تا سقف 100 میلیون ریال با پرداخت پنج ساله به متقاضیان پرداخت می شود.
وی بیان داشت: این وام ها برای پرواربندی دام سبک و سنگین ، تهیه نهاده های دامی، خرید جو و کنسانتره پرداخت می شود.
مدیر امور عشایری سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهارکرد: متقاضیان برای بهره مند شدن از مزایای این وام ها باید مدارک مورد نیاز خود را به کارشناس مدیریت امور عشایر در سازمان جهاد کشاورزی ارائه و پس از ثبت نام در سامانه و همراه داشتن معرفی نامه به بانک عامل مراجعه کنند.
سالاری اضافه کرد: سالانه 1500 تن گوشت قرمز، چهار هزار و320 تن شیر ، 12 هزار و 500 تن محصول باغی ، هشت هزار تن محصول زراعی و یکهزار و 500 متر مربع صنایع دستی توسط عشایر استان هرمزگان تولید می شود.
وی گفت: ییلاق خانوارهای عشایر برون کوچ شهرستان های سیرجان ، بافت و بردسیر در استان کرمان است و بخشی هم از استان فارس به منظور قشلاق نشینی به هرمزگان کوچ می کنند.
این مسئول یاد آورشد: آبرسانی به عشایر، بهسازی هشت باب چشمه، اجرای طرح سیستم آبیاری تحت فشار در سطح یکهزار و 200هکتار در منطقه دشت مسافر آباد بخش رودخانه ، پیگیری پکیج خورشیدی از شرکت توزیع برق استان و تامین جو و نهاده های دامی از اقدام های صورت در 6 ماه نخست امسال به عشایر بوده است.
در هرمزگان سه هزار و 467 خانوار عشایر برون کوچ و درون کوچ زندگی می کنند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.