به گزارش خبرنگار ایرنا، در این نمایشگاه بیش از 80 تابلو عکس از مجموع 12 هزار تصویر به ثبت رسیده از مسیر پیاده روی عظیم اربعین حسینی به نمایش درآمده که پس از بندرعباس در شهر پارسیان ، اهواز و کشور عراق نیز برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان دوشنبه در حاشیه گشایش این نمایشگاه اظهار داشت: حماسه پیاده روی عظیم اربعین حسینی یکی از جلوه های عظیم انسانی محرم است که نشان از عمق تاثیر فرهنگ عاشورایی در جهان دارد.
علیرضا درویش نژاد با بیان اینکه هنر عکاسی نقش مهمی در انتقال مفاهیم ناب اسلامی و ثبت لحظات عرفانی داشته ، گفت: یکی از بهترین فضاها برای ثبت شور و شعف و ارادت مردم به ائمه اطهار (س) راهپیمایی 500 کیلومتری اربعین حسینی است که میعادگاه همه عاشقان می باشد.
وی با بیا اینکه نمایشگاه در مسیر دلدادگی تا پنجم مهرماه در بندرعباس برپا است، خاطرنشان کرد: این نمایشگاه در طول 25 روز در کشور عراق و شهرستان های بصره ، نجف و کربلا نیز نمایش داده می شود.
درویش نژاد ضمن تاکید بر حمایت از آثار فرهنگی و هنری مرتبط با فرهنگ عاشورا گفت : قیام عاشورا اصل و زیربنای انقلاب اسلامی است و پرداختن به آن تضمین دستاوردهای انقلاب است.
لازم به ذکر است، زائران استان هرمزگان سال گذشته استقبال بسیار خوبی برای اعزام به زیارت اربعین داشتند به شکلی که تعداد زائران اربعین استان از 11 هزار نفر در سال 94 به 23 هزار نفر در سال 95 رسید.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی **انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.