منصور اخلاقی پور روز دوشنبه در گفت وگوبا ایرنا افزود : پیشنهاد طرح راه اندازی سامان سرا برای زندانیان آزاد شده بدون محل اسکان در این استان از سوی اداره کل امور اجتماعی استانداری به وزارت کشور ارسال شده که امیدواریم به سرانجام برسد.
وی ادامه داد: راه اندازی سامان سرا برای زندانیان آزاد شده بدون محل اسکان ، در استان هرمزگان ضروری است تا این افراد بتوانند در بازه زمانی اسکان در این مرکز آموزش ها و آگاهی مورد نیاز را دریافت کرده و آمادگی لازم برای بازگشت دوباره به جامعه را پیدا کنند.
وی بیان داشت : نتیجه پژوهش های انجام شده در استان هرمزگان بر روی افرادی که از زندان آزاد شده و دوباره به این مکان بازگشته اند ، نشان می دهد مهم ترین عامل بازگشت آنها طرد از خانواده و اجتماع بوده است.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان اظهار داشت : حمایت روانی از افراد مبتلا به بیماری اعتیاد بیشترین تاثیر را بر روند پیشگیری از بازگشت آنها به سمت اعتیاد دارد که در این زمینه نهاد خانواده دارای بیشترین نقش است.
اخلاقی پور با بیان اینکه در آگاهی رسانی به جامعه در خصوص اعتیاد بیشتر بر عوارض جسمی و روانی این مساله اشاره می شود ، گفت: در کنار این آگاهی باید خانواده ها و افراد در معرض آسیب نسبت به آسیب های اجتماعی و اقتصادی اعتیاد نیز مطلع شوند.
وی تاکید کرد : در این زمینه نیازمند روش های نوین آموزشی هستیم تا تاثیرگذاری لازم بر مخاطب صورت پذیرد.
شهرستان های بندرعباس ، حاجی آباد ، میناب و بندرلنگه دارای زندان ، جاسک، قشم ، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب کانون اصلاح و تربیت در بندرعباس است.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.