به گزارش روزجمعه ایرنا سید احمد علیپور در حاشیه بهره برداری از شناور مسافری 'مریم یک ' در پایانه مسافری بندر کیش در مورد مشخصات و قابلیت های این شناور اظهار کرد: این شناورمسافربری ساخت نروژ است و ظرفیت جابه جایی 315 مسافر را دارد.
وی با بیان اینکه شناور به طور کامل نوسازی شده است افزود: امکانات آن به روز و استاندارد است و قدرت دریانوردی در آبهای داخلی و بین المللی را دارد .
مالک شناور مسافری ' مریم ' در مورد کیفیت آن گفت : به دلیل اینکه قوه محرکه آن جت است به نسبت سایر شناورهای موجود در سطح خود از نظرسرعت و دقت بالاست .
علیپور با بیان اینکه شناور جدید خریداری نشده ؛اظهار کرد :موتور ، سیستم خدمات ، صندلی ها ، سیستم های رایانه ای ،هشداردهنده ، حفاظت و ایمنی دریایی آن در دبی نوسازی و به روز شده است .
وی با اعلام اینکه در ابتدا این شناور برای مسیر دبی – کیش در نظر گرفته شده بود گفت : به دلیل اینکه مسیر شلوغ نیست قرار بر این شده صبح ها در مسیر چارک – کیش فعالیت کند و شب ها برای گشت دریایی مسافران مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پاسخ به سئوال ایرنا مبنی بر اینکه امکان و توانایی ساخت این شناور در کشور وجود دارد ؟ اظهار کرد: این شناور کاتاماران است و سیستم حرکت آنها جدا از دو موتور اصلی دارای دو موتور Fan است که در لحظه آبخور شناور را از دو متر به 70 سانتی متر کاهش می دهد.
مالک شناور مسافری مریم با توضیح اینکه با این امکان شناور به طور کامل بر روی آب قرار می گیرد افزود : قوه محرک شناور مریم بجای پروانه جت است .
وی اظهار کرد: در شرایط کنونی 3 شناور دیگر در این مسیر تردد می کنند اما ویژگی ها و مشخصات آنها با این شناور متفاوت است و می توان گفت مشابه آن نه تنها در کیش بلکه در خلیج فارس موجود نیست .
عملیات شناور مسافری مریم ظهر امروزبا حضور علی اصغر مونسان مدیرعامل سازمان ، مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش ، معاون عمرانی و زیربنایی سازمان و جمعی از مدیران در پایانه مسافری بندر کیش انجام شد.
مسئولان حاضر در این برنامه از بخش های مختلف این شناور بازدید کردند و مالک کشتی نیز به ارائه توضیحاتی در مورد قابلیت های آن پرداخت.
شناور مسافری مریم دارای 36 متر طول و 11 متر عرض و بدنه آن در سال 1999 ( 1378) ساخته شده و در سال 2013 نوسازی و وارد ایران شده است و با سرعت 50 نات حرکت می کند.
با افزوده شدن این شناور به ناوگان حمل و نقل دریایی تعداد کشتی های مسافری این ناوگان به 10 شناور رسید.
1630*1641
خبرنگار : مریم زبان دان - انتشار دهنده : امیر برزی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.