به گزارش روز دوشنبه ایرنا، امیر دریادار ابراهیم اشکان در مراسم استقبال از ناوگروه چهل و ششم و بدرقه ناوگروه چهل وهفتم نیروی دریایی ارتش به آبهای دور افزود: نیروی دریایی مقابل هرکس و هر دشمن متخاصمی در هرجایی که منافع و منابع ایران اسلامی و مرزهای کشور را تهدید کند، مقتدرانه می ایستد.
وی بیان داشت: درحال حاضر نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی با اقتدار و افتخار در هرگوشه از آبهای بین المللی و آزاد که اراده کند، حضور می یابد و از منافع کشور دفاع می کند.
فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب اظهارکرد: در حال حاضر در کشورهای همسایه ناامنی و آشوب بیداد می کند و تروریست ها و عناصر خودفروخته منطقه جنوب غرب آسیا را دچار التهاب و ناامنی شدیدی کرده اند که با تلاش تمامی نیروهای مسلح، در ایران امنیتی پایدار حاکم است که سهم نیروی دریایی راهبردی در این خصوص امنیت مرزهای آبی و دریایی و بویژه خطوط مواصلاتی و نیز حفظ اقتصاد کشور در مهم ترین آبراه جهان در باب المندب و خلیج عدن است که این مجاهدت ها حاصل تلاش شبانه روزی خانواده بزرگ نداجاست.
امیردریادار اشکان گفت: اهتزار پرچم ایران در آبهای آزاد، دریانوردی های طولانی مدت و حضور مداوم و همیشگی ناوگروه های نداجا در آبهای بین المللی و مناطق حساس دریایی جهان، همگی نشان از پیشرفت های چشمگیر و قابل احترام در نیروی دریایی ارتش است اما نباید به این جایگاه بسنده کنیم بلکه باید روز به روز بر دانش و همت خود بیفزاییم تا این پیشرفت ها ادامه داشته باشد.
فرمانده قرارگاه مقدم ناوگان جنوب اضافه کرد: دستیابی به توان دفاعی بالا و ایجاد بازدارندگی مولفه های مهمی دارد اما مهم ترین مولفه آن ارتقای توان معنویت است زیرا دفاع کردن و تهاجم بنا به نیاز، اگر بر مبنای اعتقاد و ایمان باشد می تواند تاثیرگذار و کارساز باشد.
امیردریادار اشکان گفت: تمامی مجاهدت های خاموش امروز کارکنان نیروی دریایی راهبردی آجا براین مهم است که در همه ابعاد، توان دفاعی خود را بالا ببرند اما توجه ویژه به عنصر معنویت بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی گفت: حضور پی درپی ناوگروه های رزمی ناجا در آبهای آزاد و بین المللی که با تلاش مضاعف کارکنان ناجا میسر شده نشان دهنده توان و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بسیار مهم و حیاتی دریاهاست.
وی ادامه داد: حضور نداجا در آبهای بین المللی برای اجرای دیپلماسی نظامی جمهوری اسلامی ایران و ادامه راه شهدا بوده و آن را با افتخار و با صلابت به پیش خواهیم برد.
چهل و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه به منظور انجام ماموریت‌ های محوله با بدرقه امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش منطقه یکم دریایی بندرعباس را ابتدا به مقصد کشور دوست و برادرعمان و سپس آبهای آزاد و بین‌المللی در شمال اقیانوس هند و خلیج عدن ترک کرد.
این ناوگروه متشکل از ناو موشک انداز البرز و ناو پشتیبان بوشهر است.
چهل و ششمین ناوگروه اعزامی نیز متشکل از ناو موشک انداز سبلان و ناو پشتیبانی لاوان نیز که فروردین ماه امسال به ماموریت اعزام شده بود پس از 65 روز دریانوردی عصر یکشنبه در اسکله منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو گرفت.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.