به گزارش ایرنا، محمود صابری شنبه در تشریح عملکرد 2 ماهه اول سالجاری این اداره افزود: از این میزان یک میلیون و 278 هزار و 518 تن مربوط به فرآورده های نفتی و 248 هزار تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص دارد.
وی بیان داشت: همچنین در این مدت، ترانزیت کالای غیرنفتی با رشد چمشگیر87 درصدی به رقم 32 هزار و 114 تن رسید.
این مسئول یادآورشد: همچنین در این مدت،94 هزار و 398 تن کالای غیرنفتی از این بنادر صادر شده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 59 درصد افزایش یافته است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه اظهارکرد: عمده کالاهای صادر شده از طریق این بندر شامل مواد معدنی و مصالح ساختمانی از جمله شن و ماسه بوده که روانه بازار کشورهای حوزه خلیج فارس شده است.
صابری اضافه کرد: با انجام طرح توسعه دریایی در این بندر در سال‌ های اخیر و فراهم نمودن زیرساخت‌ها، انجام تخفیف گمرکی و ترانشیپی در بندرلنگه، شاهد رونق عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری بودیم که حجم این عملیات به 316 TEU در 2 ماهه نخست سالجاری رسید.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته جهت گسترش فعالیت‌های پیشرفته بندری و کانتینری نمودن روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر لنگه، عملیات کانتیری جهش هفت برابری داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 587 درصدی را رقم زده است.
مدیر بنادرغرب هرمزگان یادآورشد: از آغاز سالجاری تا ابتدای خردادماه، 82 هزار نفر مسافر از طریق بنادر غرب استان جا به جا شدند که سهم بندرلنگه بیش از 18 هزار نفر مسافر بوده که رشد هشت درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.
صابری، تعداد شناورهای ورودی به بندرلنگه در 2 ماه نخست سالجاری را 783 فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، 84 فروند شناور بالای یکهزار تن و 699 فروند از شناورهای پهلو گرفته، زیر یکهزار تن ظرفیت بارگیری داشته اند.
مدیریت بنادر غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه در 165 کیلومتری غرب بندر شهید رجایی واقع شده و با نظارت بر هفت بندر تجاری و مسافری در غرب این استان علاوه بر ترانزیت کالا و مسافر، فعالیت‌های صادراتی، وارداتی و کابوتاژ را پشتیبانی می‌کند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.